כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פיצוץ המגעים

הליכוד: בנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין, מדובר בכיסאולוגיה

מפלגת הליכוד מסרה בעקבות החלטת מפלגת ימינה שלא להצטרף לקואליציה: "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין; הם בחרו להצטרף לאופוזיציית השמאל" • גורמים בליכוד: ראש הממשלה נתניהו לא מחכה עם חלוקת התפקידים בליכוד ויחל בה היום

הליכוד: בנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין, מדובר בכיסאולוגיה
יונתן זינדל, פלאש 90

יומיים להשבעת הממשלה: בליכוד הגיבו הבוקר (שלישי) להחלטת מפלגת ימינה שלא להיכנס לקואליציה, ואמרו כי היא נובעת מקשיים בחלוקת התיקים ולא מאידאולוגיה. "במפלגת ימינה דורשים ארבעה תפקידים בכירים שאין להם אף קשר לציונות הדתית", תקפו בליכוד.

בליכוד טוענים כי בנט דחה הצעה נוספת שהעבירו לו הלילה, "הצעד השני היה כאשר סירב בנט שוב להצעתו הנדיבה של ראש הממשלה לקבל את תיק החינוך, תיק ירושלים ומורשת, סגן שר ביצועי הכולל אחריות לחטיבה להתיישבות ולשירות הלאומי, תפקידים בעלי חשיבות עליונה לציונות הדתית".

"סירובו של בנט לקבל הצעה נדיבה זו", הוסיפו, "שמעבירה לידי ימינה את כל הנושאים החשובים לציונות הדתית חושפת שלא מדובר באידאולוגיה אלא בכיסאולוגיה. מצער שבגלל מאבקים פנימיים, בנט וחבריו בימינה בחרו להצטרף לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק". 

מהליכוד נמסר כי, "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין. הצעד הראשון היה כאשר סירבו בימינה להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה בניגוד גמור לרצון בוחריהם".

אמש נמסר מסיעת 'ימינה' כי בניגוד לספינים של הליכוד, "ימינה מעולם לא ביקשה 3 תיקים, מכיוון שלא מעניין אותנו להיות שרים לשם כבוד, אלא שני משרדים עם השפעה ממשית, בנוסף להשפעה בכנסת ובתחומי קרקעות המדינה, מסתננים בלתי חוקיים, עולם המשפט והתיישבות. ראש הממשלה מכיר זאת בדיוק, ובכל זאת בחר להציב את ימינה בעמדות נטולות השפעה".

בתוך כך, גורמים בליכוד אמרו הבוקר כי בעקבות הפיצוץ במגעים עם ימינה, ראש הממשלה נתניהו לא מחכה עם חלוקת התפקידים בליכוד ויחל בה היום. כך דווח בחדשות 12.

נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד