ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
ישראל ביניהם?

יו"ר ארגון הבריאות העולמי: 7-8 גופים בעולם נמצאים בעמדה טובה לפתח חיסון

יו"ר ארגון הבריאות העולמי דיבר אמש בכנס של המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם בבריטניה וסיפר כי ישנם 7-8 גופים בעולם שנמצאים בעמדה טובה למצוא בקרוב חיסון לנגיף הקורונה

יו"ר ארגון הבריאות העולמי: 7-8 גופים בעולם נמצאים בעמדה טובה לפתח חיסון
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

אמש (שני), במהלך כנס של המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם בבריטניה, נאם יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייזוס. הוא אמר כי בשעה זו ישנם 7-8 מועמדים מובילים למציאת חיסון נגד נגיף הקורונה. יו"ר הארגון לא נקב בשמם של המועמדים.

למרות התחזיות לפיהן חיסון נגד הקורונה יימצא רק תוך 12-18 חודשים, טדרוס אמר באופטימיות כי המאמץ למציאת החיסון נמצא בעיצומו.

גם ראש הממשלה נתניהו אמר דברים דומים. במסיבת העיתונאים שקיים לפני כשבועיים אמר נתניהו במענה לשאלת כתב, כי להערכתו ישנם כחמישה מכונים מובילים במרוץ למציאת חיסון, והוסיף כי הוא מקווה כי ישראל נמצאת ביניהם.

גורם אחר בארגון הבריאות העולמי לא הצטרף לאופטימיות של היו"ר, והזהיר כי מדינות רבות נוהגות בצורה "עיוורת" בצעדים שהן נוקטות לפתיחת המשק. הגורם עוד הוסיף כי הכלכלות של אותן מדינות עלולות להיפגע מכך שהממשלות לא לוקחות בחשבון את התרחיש לפיו הקורונה תכה שנית.

ד"ר מיכאל ראיין, ראש ארגון החירום של ארגון הבריאות העולמי, טען כי העובדה שגרמניה ודרום קוריאה אימצו כלים שנועדו לעזור באיתור של אזרחים שנדבקו בנגיף, מספקת תקווה לכך שהן יוכלו לאתר ולעצור את ההתפשטות של הווירוס לפני שהיא תצא משליטה.

דבר נוסף שעלול לעורר דאגה אצל החוקרים הוא העובדה שחולים רבים שהחלימו ונבדקו שוב התגלו כחולים. אמש פורסם בערוץ 12 כי תועדו כבר 40 מקרים כאלו בישראל. אמנם מומחים מעריכים שמדובר בחולים שמעולם לא החלימו מהנגיף, ולא בחולים שהחלימו ונדבקו שנית, אך זו אינה הערכה ודאית.

קורונה חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד