ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בחסות המאבק בקורונה

איטליה: כמאה חברי מאפיה נעצרו במבצע מיוחד

בצל המאבק בקורונה שמכה קשות באיטליה שספגה אלפי מתים מהנגיף, נמשכת גם המלחמה בארגוני הפשיעה שמנצלים את המצב. במבצע מיוחד שכלל בו זמנית תשעה אזורים מצפון לדרום המדינה נעצרו לפחות 91 חברי מאפיה 

איטליה: כמאה חברי מאפיה נעצרו במבצע מיוחד
ניידת משטרה באיטליה צילום: משטרת איטליה

לפחות 91 חברי המאפיה הסיציליאנית נעצרו ברחבי איטליה. הרשויות מודאגות כי הפשע המאורגן עשוי לנצל את המצב במדינה מוכת הקורונה, כדי להגדיל את כוחו והשפעתו, וזאת על רקע ירידת הפשיעה באיטליה בגלל נגיף הקורונה.

היחידה הממונה על פשעים פיננסיים ומטפלת באופן קבוע בארגוני פשע מאורגנים, ביצעה את המעצרים בסדרה של פשיטות בו זמנית על תשעה אזורים שונים ברחבי המדינה מצפון לדרום.

בין אלה שנעצרו היו חברי ארגונים סיציליאנים מוכרים שמחזיקים בבית ההשקעות, בעיר פאלרמו. הם נעצרו בעוון הלבנת הון, סחר בסמים, הונאות משחקי ספורט, קבלת סחורה גנובה, סחיטה וכמובן השתייכות לארגון מאפיה.

על פי ההערכה, חלק מהחשודים היו מעורבים בחוזי עבודה מושחתים לפרויקטים במספנת העיר פלרמו, כמו גם בניהול מכונות מזל לא חוקיות והימורים באינטרנט. חברי המאפיה שנעצרו שלטו גם בשוק הפירות והירקות של פאלרמו.

אחד הגברים שנעצרו הינו דניאל סנטויאני, משתתף לשעבר בתוכנית הריאליטי הפופולרית האח הגדול באיטליה, הוא מונה לדובר של חברה בשם 'מוק קפה'. שטענה כי היא יבואנית קפה, אך לפי ההערכה היא חלק מפשע מאורגן.

למרות שהפשעים צנחו באופן משמעותי באיטליה במהלך הסגר בנגיף הקורונה. הרשויות חוששות כי המאפיה הסיציליאנית, המכונה גם קוזה נוסטרה, מנצלת את המצב למטרות סחיטה והלוואה לא חוקיות.

עם עליה באבטלה באיטליה, אנשים בסיציליה דיווחו כי קיבלו כספים, ואספקה ​​חיונית של אוכל ותרופות מחברי המאפיה המקומית. הפרקטיקה של המאפיה זה להראות שהם כביכול מגיעים לעזור במקום בו מוסדות המדינה כשלו, זוהי טקטיקה ידועה מאות שנים של המאפיה האיטלקית לשלוט וגם להצטייר כאנשים טובים, וכך להימנע מחיכוכים עם אנשי החוק.

מאפיה משטרת איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד