ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תחזית קודרת

ארגון הבריאות העולמי: יתכן והנגיף לא ייעלם מהעולם

מומחה החירום של ארגון הבריאות העולמי מציג תחזית קודרת ואומר כי נגיף הקורונה עשוי להפוך לנגיף אנדמי. הוי אומר, "וירוס שלעולם לא ייעלם"

ארגון הבריאות העולמי: יתכן והנגיף לא ייעלם מהעולם
אילוסטרציה צילום: pexels

במהלך תדרוך עיתונאים שערך אתמול (רביעי) ארגון הבריאות העולמי, הזהיר מומחה החירום של הארגון מפני נבואות שווא על טווח הזמן שהווירוס ימשיך להסתובב בעולם וקרא להמשיך במאמצים הגדולים להתמודד עמו, וטען כי יתכן והנגיף לעולם לא ייעלם מהעולם.

"חשוב לשים את זה על השולחן, הקורונה עשוי להפוך לנגיף אנדמי, וירוס שלעולם לא ייעלם", כך טען מייק ראיין, מומחה החירום של הארגון. "אני חושב שאנחנו מציאותיים, ולכן לא ניתן לחזות מתי המחלה הזו תיעלם מעולמנו. אין הבטחות או תאריך סיום. הנגיף עולל להיטמע בחיינו ולהישאר איתנו לטווח הארוך".

ראיין הוסיף בנימה אופטימית כי לדעתו העולם הצליח להשיג מעט שליטה על המחלה בכל מה שנוגע להתמודדות איתה, אך הוסיף כי "יידרש מאמץ נוסף, גם אחרי שיימצא חיסון, נדרשת שליטה כמעט מוחלטת בנגיף על מנת שנוכל להתחיל להוריד את רמת הסיכון של הקורונה; ברמה הלאומית, האזורית והעולמית".

ראיין התייחס גם לנושא פתיחת הגבולות באירופה ואמר כי פתיחת הגבולות היבשתיים בין המדינות פחות מסוכנת מאשר החשיבה על ההקלות בטיסות שיהיה "אתגר אחר" לטענתו.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום ג'ביירסוס התייחס למרוץ האדיר שמתנהל בעולם על מנת להשיג את החיסון לנגיף הקטלני ואמר כי "תוכנית הפעולה כבר נמצאת בידינו ועל כל העולם להתגייס ולתרום למאבק בנגיף".

ארגון הבריאות העולמי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד