כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עדכונים שוטפים

המינויים והדילמות לקראת השבעת הממשלה הערב

לקראת השבעת הכנסת הערב עמלים בליכוד ובכחול לבן לגבש את רשימת המינויים הסופית של נציגיהם. מנגד, דרמה בציונות הדתית עם חתימתו של הרב רפי פרץ 'יו"ר הבית היהודי' על הסכם קואליציה עם נתניהו כשהוא משאיר את חבריו מאחור • כל העדכונים

המינויים והדילמות לקראת השבעת הממשלה הערב
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

באם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הערב בשעה 19:00 תפתח מליאת הכנסת לדיון חגיגי בו תושבע הממשלה. בזמן שנותר עד אז מגבשים בליכוד ובכחול לבן את המינויים הסופים של נציגיהם, וכן מתנהלת דרמה בדרך הסוללת את כניסתו של יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, לממשלה.

החל משעות הבוקר החל יו"ר כחול לבן בסבב המינויים כשהוא נועד עם חברי סיעתו בזה אחר זה ומודיע להם על המינויים הצפויים לצאת לדרך הערב בממשלה.

כאמור, ההשבעה תצא לדרך עם נאומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, לאחר מכן ינאמו נציג מכל סיעת אופוזיציה, בשעה 22:00 יצביעו הכנסת על מינוי השר יריב לוין ליו"ר הכנסת ולאחר מכן יושבעו חברי הממשלה העתידיים.

18:40 > חבר הכנסת גדעון סער פונה לראש הממשלה נתניהו לנצל את הדחייה בהשבעת הממשלה כדי לחדש את המו״מ עם ימינה: ״הפערים ניתנים לגישור וחבל שהשותפה האידיאולוגית הקרובה ביותר לליכוד תישאר בחוץ. חשוב שהגוש הפרלמנטרי של המחנה הלאומי ישמור על אחדותו״.

18:10 > אביגדור ליברמן: ‏אני לא יודע איזה הישגים, אם בכלל, יהיו לממשלה ה-5 של נתניהו, אבל שיא בביזיון של כל הזמנים כבר נקבע.

18:04: עדכון: השבעת הממשלה נדחית. לא ברור אם בימים או שעות.

18:00 > הזעם בליכוד נמשך: השר צחי הנגבי כותב: "דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה - אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת".

17:40 > 20 דקות לפתיחת המליאה: טרם ברור האם הממשלה תושבע הערב.

17:15 > שרשת המאוכזבים: חבר הכנסת דיכטר הודיע כי יחרים את השבעת הממשלה אחרי שלא זומן לפגישה עם נתניהו: "זוהי יריקה בפרצופם של מתפקדי הליכוד".

16:50 > יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, נפגש כעת עם ח"כ צבי האוזר. גנץ עידכן אותו כי החליט למנות אותו ליו"ר ועדת החוץ והביטחון עם השבעת הממשלה הצפויה.

16:45 > יו"ר כחול לבן,ח"כ בני גנץ, נפגש כעת עם ח"כ מרב כהן. גנץ עידכן את כהן כי החליט למנות אותה לשרה לשוויון חברתי עם הרכבת הממשלה הצפויה. גנץ עידכן את כהן גם, כי במסגרת סמכויות המשרד תיכלל גם הרשות לטיפול בזכויות ניצולי השואה.

16:20 > 'חדשות 12': נתניהו שוקל לדחות את ההשבעה ליום ראשון בגלל הקשיים בחלוקת תיקים.

16:15 > ראשי סיעת ימינה, נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד ימסרו היום הצהרה לתקשורת בשעה 19:00.

15:55 > דיווח: שעות להשבעת הממשלה שורה של שרים ובכירים בליכוד מסרבים להצעות נתניהו לתפקידים.

15:43 > יו״ר הבית היהודי רפי פרץ: ללא תיק לענייני ירושלים, לא אכנס לממשלה.

15:40 > יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש כעת עם ח"כ יועז הנדל. גנץ עידכן אותו כי החליט למנות אותו לשר התקשורת עם השבעת הממשלה הצפויה.

14:15 > יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש כעת עם ח"כ יזהר שי. גנץ עידכן אותו כי החליט למנות אותו לשר המדע והטכנולוגיה עם השבעת הממשלה הצפויה.

14:05 > יו״ר כחול לבן הודיע על מינויים נוספיפ בכחול לבן: גבי אשכנזי שר החוץ, אבי ניסנקורן שר המשפטים וחברת הכנסת פנינה תמנו שטה שרת העלייה וקליטה.

13:37 > לאחר הסיכום עם השר רפי פרץ למינוי שר לענייני ירושלים בליכוד דורשים להחליף את הסיכום כי הרב פרץ ימונה לשר לענייני התישבות - פרץ מסרב.

12:01: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש כעת עם ח"כ חילי טרופר. גנץ עידכן אותו כי החליט למנותו לשר התרבות והספורט עם השבעת הממשלה הצפויה.

11:02: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש כעת עם ח"כ אלון שוסטר. גנץ עידכן אותו כי החליט למנותו לשר החקלאות בממשלה שתושבע הערב.

10:53 > יו״ר כחול לבן בני גנץ, נפגש כעת עם חה״כ מיקי חיימוביץ וסיכם כי חיימוביץ' תכהן בשלב הראשון כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה שתעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים הנמצא כעת תחת ועדת החינוך. חיימוביץ' תשמש גם כסגנית יו"ר הכנסת ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן, לתיק הקשור בתחומי עיסוקה שיימסר לכחול לבן בעוד שנה וחצי כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני.

 

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד