י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סבב המינויים בעיצומו

הבכירים, המורדים והמסתבכים: לילה של הכרעות קשות בבלפור

שעות להשבעת הממשלה: סבב המינויים בליכוד נמשך ויחד עמו מתגבר הקרב בין נבחרי הליכוד שנותרו ללא תיק - על התיקים שנותרו פנויים • חבר הכנסת גדעון סער, "המורד", צפוי להיפגש הערב עם רה"מ ולדון עמו על תפקידו בממשלה הנכנסת • קרב בין ברקת וגלנט על תיק החינוך

הבכירים, המורדים והמסתבכים: לילה של הכרעות קשות בבלפור
בנימין נתניהו/גדעון סער צילום: תומר נויברג/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

גם כעת, שעות ספורות לפני שממשלת האחדות תושבע במליאת הכנסת מחר (ראשון), ראש הממשלה ממשיך את סבב המינויים בליכוד.

הקרבות בין הבכירים שנותרו ללא תיק נמשכים. אלו זומנו לפגישות עם ראש הממשלה, חרדים לגורלם הפוליטי.

עם צאת השבת הודיע ראש הממשלה כי השר אלי כהן, לשעבר נציג כולנו, ימונה לשר המודיעין. בכך תיק נוסף עבר לשר שלא מוגדר כ'בכיר', מה שמקשה על המשך חלוקת השרים.

שיא הקרב מתנהל גם בשעה זו על התיק הבכיר ביותר שנותר פנוי כרגע: תיק החינוך. שני המתמודדים העיקריים על התיק הם יואב גלנט וניר ברקת. בתווך, נותרו מספר נציגי ליכוד שרואים את עצמם כראויים לתיק, אולם מספר התיקים שנותר פנוי קטן הרבה יותר מאלו הטוענים לכתר. 

השרים שטרם קיבלו מינוי הם: יובל שטינייץ, זאב אלקין (ששומר על תיק איכות הסביבה, אבל צפוי אולי להתחלף), גילה גמליאל וציפי חוטובלי. אליהם יש להוסיף את הח"כים שאף ביקרו את ראש הממשלה בפומבי - צחי הנגבי ואבי דיכטר.

נכון לעכשיו, רשימת הממתינים הארוכה מתנגשת מול שלושה תיקים בלבד שנותרו: משרד החינוך, משרד האנרגיה, משרה נוספת של שר ללא תיק או לחלופין הקמת משרד חדש שיתפרו לשר המיועד. בנוסף, נותרו פנויים תפקיד סגן שר ושלושה תפקידי שגרירים.

הכותרת של השעה האחרונה היא כי גם חבר הכנסת גדעון סער, מי שהתמודד מול ראש הממשלה על הנהגת הליכוד, צפוי להגיע בשעות הקרובות למעון ראש הממשלה בבלפור ולדון עם רה"מ על חלוקת התיקים.

יצוין כי עד לשעה זו הודיע ראש הממשלה על מינוי רשמי של חברי הליכוד הבאים: ישראל כץ לתפקיד שר האוצר, מירי רגב לתפקיד שרת התחבורה, יולי אדלשטיין לתפקיד שר הבריאות, אמיר אוחנה לתפקיד השר לביטחון פנים, אופיר אקוניס לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי, אלי כהן לתפקיד שר המודיעין, והשר דודי אמסלם, שדרש את תיק ירושלים, יפוצה בתפקיד שר המקשר בין הכנסת לממשלה. בנוסף, ח"כ יריב לוין מונה ליו"ר הכנסת וח"כ יואב קיש מונה לתפקיד סגן שר הבריאות.

הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד