י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נקמה קשה"

דיווח: הוצת הקבר המיוחס למרדכי ואסתר

גינויים ברחבי העולם לאחר שאלמוני שהסתנן למתחם קברם של מרדכי ואסתר והצית את החזית החיצונית שלו • "דיווחים מטרידים, הממשלה האיראנית היא התומכת העיקרית באנטישמיות"

דיווח: הוצת הקבר המיוחס למרדכי ואסתר
קבר מרדכי ואסתר צילום: ארכיון בחדרי

ד"ר רז צימיט, מומחה בינלאומי לאיראן, מדווח כי ‏על הכניסה לקבר אסתר ומרדכי בהמדאן התגלו איורים של תמונת קאסם סולימאני שחוסל על ידי ארצות הברית, וכן נמצאו הכיתובים "נקמה קשה", ו"ההבטחה שמומשה".

עוד מדווח ד"ר צימיט כי ‏ממידע עדכני עולה שאדם בודד הצליח להיכנס אמש למתחם הקבר דרך סניף בנק שצמוד לו ולהצית אש במקום, שכובתה ע"י לוחמי האש. מסרטונים ברשת לא נראה שנגרם נזק בחזית החיצונית של המתחם, אך לא ברור אם נגרם נזק בתוכו.

בבוקר פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א דיווח (שהוסר לאחר מכן) כי אדם ניסה להגיע למתחם הקבר, ייתכן במטרה לפגוע בו, אך לא הצליח.

ג'ונתן גרינבלט, נשיא הליגה נגד השמצה, דיווח ביום שישי האחרון, כי בית הקברות היהודי בעיר המדאן הוצת. בתוך כך, גורם בממשלת ארה"ב גינה את המעשה.

ג'ונתן גרינבלט כתב בטוויטר כי, "פורסמו דיווחים מטרידים מאיראן על שריפת קבר אסתר ומרדכי, אתר הקודש של היהודים. אנו מקווים כי הרשויות יעמידו לדין את מבצעי המעשה האנטישמי ויתחייבו להגן על אתרים קדושים של מיעוטים דתיים באיראן".

אילן קאר, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למאבק באנטישמיות, הגיב לדיווח וגינה. "אנו מגנים בחריפות את ההתקפה על קבר אסתר ומרדכי בהמדאן, איראן", כתב בחשבון הטוויטר של הארגון למאבק נגד אנטישמיות.

גורם בממשל ארה"ב אמר כי היו איומים נגד הקבר שלושה חודשים קודם לכן. "הממשלה האיראנית היא התומכת העיקרית באנטישמיות. יש לעצור את הדברים האלה ולהגן על הקהילה היהודית ומיעוטים אחרים".

הפדרציה היהודית-איראנית-אמריקאית של ניו יורק ולוס אנג'לס הביעה צער על הדיווחים בהצהרה, וקראה להעמיד לדין את העבריינים ולהעניש אותם.

קבר מרדכי ואסתר איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד