י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההסתה והצביעות בתקשורת

העיתונאית האובססיבית לחרדים והכותרות המבחילות באתר המוביל

מה שהמגזר החרדי חווה מצד התקשורת הכללית בעידן הקורונה, עוד לא היה כדוגמתו עד כה | העיתונאית רינה מצליח טוענת ש"לא היתה כמעט קורונה בישראל אם מנקים את החרדים ואת בתי האבות" | ואתר החדשות המוביל בישראל שהגיב בצורה שונה למדורות ולאלפי החילונים שגדשו את החופים

העיתונאית האובססיבית לחרדים והכותרות המבחילות באתר המוביל
חרדים בל"ג בעומר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אם מנקים מהמספרים של חולי הקורונה את החרדים ואת בתי האבות, לא הייתה כמעט קורונה בישראל". את הדברים הללו אומרת העיתונאית הוותיקה של 'חדשות 12' רינה מצליח בשידור חי, ולמעשה מסיתה כנגד החרדים בפעם השנייה החודש ובשידור חי.

מסתבר אם כן, שזאת כבר לא רק פליטת פה חד פעמית, אלא נרטיב המבוסס על שנאה שקרית כנגד המגזר החרדי: בפאנל שנערך אמש בתכנית 'פגוש את העיתונות', העיתונאית רינה מצליח, פתחה במופע הסתה חדש נגד הציבור החרדי: "אם מנקים מהמספרים האלו (תחלואת הקורונה) את החרדים ואת בתי האבות, לא הייתה כמעט קורונה בישראל".

מצליח בחרה גם להלום בשר הבריאות החרדי יעקב ליצמן, שהיה כזכור הראשון שסגר את גבולות מדינת ישראל וזכה ללא מעט מתקפות על כך בשעתו: "אם במקרה היה לנו שר בריאות חרדי שבמקרה היה מכיר את המנטליות החרדית והיה יודע להגיד ולהסביר להם בזמן מה צריך לעשות היו נחסכים באמת המון חיי אדם גם שם וגם פה".

ה'עיתונאית' מצליח, בחרה להתעלם במופגן מהמתרחש בכל השבוע האחרון בחופי הים, כשאלפים מהציבור הכללי בילה שם בניגוד חמור להנחיות, ולא חיפשה את השר ‘החילוני' שיידע להסביר 'להם' את המצב, ובכך לחסוך חיי אדם 'גם פה וגם שם'.

רק לפני חודש התבטאה רינה מצליח נגד המגזר החרדי כשבשידור חי ב'אולפן שישי', אמרה כי "רוב הציבור החרדי לא נשמע להוראות משרד הבריאות".

לדבריה אז, "פקידי מס הכנסה שנכנסים לעסקים בבני ברק ובירושלים יוצאים משם בליווי ניידות כי התושבים תוקפים אותם", והזכירה אז את ההפגנות שנערכו לפני 25 (!!) שנה בכביש בר אילן בירושלים, כמן הוכחה לדבריה.

מצליח המשיכה ותקפה את החרדים, תוך שהיא מביאה דוגמאות הזויות לדבריה מהפגנות הפלג הירושלמי ושות'. למותר לציין שבמקרה הנוכחי כמו אז, היושבים באולפן נתנו לה לדבר ללא כל הפרעה.

אך מסתבר שזו לא רק רינה מצליח, ומאז פרוץ נגיף הקורונה לישראל, הדיווחים בתקשורת הכללית נגד המגזר החרדי שוברים שיאים של צביעות. כך לפני מספר ימים כשהתקשורת ניגחה במגזר החרדי אחרי שמצאה כמה מהפלגים הקיצוניים מדליקים את מדורות ל"ג בעומר בניגוד להנחיות.

כלי התקשורת יצאו אז בכותרות ענק. באתר ynet הופיעה כותרת: "למרות ההנחיות - מדורות בירושלים ובבית שמש: חשש מהתפרצות התחלואה".

כשלעומת זאת, רק אתמול ביום שבת, אלפי ישראלים בילו בחופי הים כשהם לא שומרים על מרחק שני מטרים כנדרש, לפני פתיחת עונת הרחצה באופן רשמי בעקבות נגיף הקורונה, הכותרת של אתר ynet בישרה על אלפי רוחצים שבילו את השבת בים: "לא מוותרים על הים: עם ישראל חי, נגמרה הקורונה".

בין שתי הכותרות הנ"ל מפרידים מספר ימים מעטים, אולם הנרטיב עובד שעות נוספות על שנאת חרדים אל מול תושביה "החופשיים" של מדינת ישראל הזקוקים לקצת שמש ואוויר. מסתבר ש'להם' הכל מותר, אל מול החרדים "מפיצי המחלות" שלא מתביישים להתקהל בניגוד להנחיות.

רינה מצליח הסתה נגד חרדים אפליית חרדים YNET

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד