י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדיח את שטייניץ וחזר בו

נתניהו סיים את סבב המינויים בליכוד; ברקת וסער נשארו בחוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים לפני שעה קלה את סבב המינויים בתוך הליכוד • בכיר הליכוד ויריבו של נתניהו גדעון סער נותר ללא תיק • גם ניר ברקת נותר בחוץ • ההדחה של שטייניץ שהביאה לביקורת חריפה ולהתחרטות מצדו של נתניהו • והתפקיד המומצא של זאב אלקין

נתניהו סיים את סבב המינויים בליכוד; ברקת וסער נשארו בחוץ
ברקת וסער צילום: פלאש 90

שעות להשבעת הממשלה: 'בחדרי חרדים' עם מפת התיקים שחולקו לנציגי הליכוד מאז מוצאי שבת ועד לסגירה הסופית של חלוקת התיקים.

תיק החינוך

הבוקר (ראשון) הכריע ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרב בין יואב גלנט לניר ברקת והודיע על מינויו של גלנט לתפקיד שר החינוך לצד היותו חבר בקבינט המדיני בטחוני, כאשר מאחורי הקלעים הקרב היה צמוד וקשה.

תיק משאבי המים וההשכלה הגבוהה

לאחר דין ודברים ולאחר התלבטויות בליכוד, ראש הממשלה מינה את השר זאב אלקין לתפקיד המומצא - "השר למשאבי המים" ובמקביל לתפקיד השר להשכלה הגבוהה, תפקיד שהתפצל ממשרד החינוך היוקרתי.

תיק האנרגיה

לאחר שראש הממשלה הדיח את נאמנו השר יובל שטייניץ והבהיר לו כי לא יכהן כשר בממשלה הבאה, לפני שעה קלה חזר בו ראש הממשלה מהחלטתו - לאחר ביקורת חריפה - והחליט להשאיר אותו בתפקידו כשר האנרגיה.

תיק המודיעין

אמש הודיע ראש הממשלה על מינויו של השר אלי כהן, שהיה נראה כי יסתפק בתפקיד סגן שר או יו״ר ועדה, לתפקיד שר המודיעין. 

תיק איכות הסביבה

בנוסף, הודיע ראש הממשלה כי התיק שהיה מובטח לשר זאב אלקין יעבור לידיה של השרה גילה גמליאל והיא תכהן כשרה לאיכות הסביבה.

נותרו ללא תיק

בתוך כך, לאחר שזומן לפגישה עם ראש הממשלה, גדעון סער לא ימונה לשר בממשלה. הבוקר הוא כתב: "זאת זכות גדולה לשרת את עם-ישראל ומדינת ישראל כחבר כנסת". כמו סער מסתמן כי גם ניר ברקת, מס' 8 בליכוד, לא יקבל תפקיד שר בממשלה הקרובה.

ראש ממשלה נתניהו מסר לפני שעה קלה, "נפגשתי עם ח״כ ניר ברקת שאותו אני מעריך מאוד. ניר ברקת ראוי לתפקידים בכירים הן בליכוד והן בממשלה. לצערי הרב זה לא הסתייע לפני השבעת הממשלה. אעשה מאמץ גדול לשלב את ח״כ ברקת לתפקיד בכיר בממשלה בהמשך הדרך".

אל השניים הללו שנותרו בחוץ מצטרפים גם חברי הכנסת צחי הנגבי ואבי דיכטר, שכבר בסוף שבוע שעבר קיבלו איתותים שלא ימונו לשרים וזעמו על ראש הממשלה ברשתות החברתיות. גם מצבה של ציפי חוטובלי, המיועדת לשמש כשרת ההתיישבות, לא ברור וטרם פורסם על מינוי רשמי.

יואב גלנט שר החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד