י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נשארו לסוף • פרסום ראשון

היום: דיון במל"ל בנושא פתיחת בתי הכנסת

פרסום ראשון: היום ידון המל"ל בסוגיית פתיחת בתי הכנסת. הזעם ברחוב הדתי: בעוד שמדינת ישראל חוזרת לשגרה כמעט מלאה - דווקא בתי הכנסת נשארים סגורים. הרב שמואל אליהו: "רק את בתי הכנסת שכחו"

היום: דיון במל"ל בנושא פתיחת בתי הכנסת
מתפללים ברחובה של עיר צילום: נתי שוחט, פלאש 90

החל מהבוקר (ראשון) מערכת החינוך פותחת את שעריה באופן מלא וחוזרת לשגרה: כל המוסדות שיהיו מוכנים וערוכים לקליטת התלמידים יפתחו את שעריהם ללא הגבלה במספר התלמידים.

אלא שבעוד שמדינת ישראל חוזרת לשגרה כמעט מלאה, דווקא בתי הכנסת נשארים סגורים, ומותירה אנשים רבים מקיימים את תפילותיהם במרפסות או ברחבת בניינים תחת השמש הקופחת וללא תנאים בסיסיים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבוקר (ראשון) יערכו במל"ל דיון יחד עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו ויועץ שר הפנים דרעי ישראל אוזן, כדי לבחון אפשרויות לפתיחת בתי הכנסת וחזרת הכוללים והישיבות לשגרה רגילה.

ברור אמנם כי בתי כנסת ברחבי הארץ היוו מוקדים תחלואה והדבקה משמעותיים, ומשם הגיעו עשרות חולים וכנגזר מכך גם נפטרים רח"ל. ברור גם כי לא כל בתי כנסת כולם יוכלו להיפתח בתקופה הקרובה, בדגש על אלו שלא יוכלו לשמור בהם את ההנחיות, כמו למשל בתי הכנסת של החסידויות הגדולים בהם מתפללים מאות ואלפים, שיאלצו להתפצל או להישאר סגורים.

אך עדיין יש אלפי בתי כנסת הפזורים ברחבי הארץ שבוודאי יכולים לעמוד בהנחיות של שמירה על 2 מטר, חתימה על הצהרת בריאות ובדיקת חום - אולם לא ניתן להם מענה. ואם ניתן לפתוח מכוני כושר עם מגבלות, קניונים, מכוני מוזיקה, חופי הים - לא ברור מדוע לא ניתן לפתוח את בתי הכנסת לקיום מניינים מצומצמים, תוך שמירה על הנחיות המשרד, כאמור.

מה שהופך את העניין לתמוה זו העובדה כי במשרד הבריאות יזמו מתווה שיביא לפתיחת הכוללים, שרובם המכריע מקיימים את פעילותם בתוך כותלי בתי הכנסת, ומנגד אותו מתווה אסר לקיים את פעילות בתי הכנסת כמקום תפילה. כך נחשף ב'בחדרי חרדים'.

בין הבודדים שהביעו את האכזבה ממדיניות הממשלה בנושא בפומבי היה רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, שאמר ביום שישי, "הקניונים פתוחים, הגנים פתוחים, בתי הספר, תחבורה ציבורית, הפגנות. לחופי הים כבר יש תאריך, רק את בתי הכנסת שכחו".

הרב אליהו קרא לפתוח את בתי הכנסת וציין, "אפשר לייצר סביבות בטוחות בבתי הכנסת. מושב כן מושב לא. מישהו צריך להתעורר. בתי כנסת לא יכולים להיות האחרונים בתור. כמעט הוריתי לגבאי של בית הכנסת אבוהב בצפת להכין את בית הכנסת להתפלל בתוכו, לא רוצה לשבור סמכות".

מלל בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד