י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר למעלה מ-300 שריפות

גל החום הקיצוני: צו על איסור הדלקת מדורות

לאור השרב הקיצוני הצפוי ולאור מקרי השריפות הרבים - נציב הכבאות וההצלה הוציאה צו האוסר על הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ 

גל החום הקיצוני: צו על איסור הדלקת מדורות
pixabay

בעקבות גל החום הקיצוני הפוקד את אזורנו, ולאור העובדה שרק אתמול לוחמי האש היו צריכים לטפל ב-300 אירועים שונים של שריפות, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי חתם הבוקר (ראשון) על צו האוסר על הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ, במקומות בהם קיימת סכנת התפשטות אש וסיכון חיי אדם ורכוש.

ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב בה הוצגו נתוני מזג האוויר החריג בימים הקרובים המאופיינים בעומס חום כבד, רוחות מזרחיות ולחות נמוכה המעודדים היווצרות שריפות והתפשטותן.

בכבאות והצלה מבהירים כי העונש למפירי הצו עלול להוביל לעד חצי שנת מאסר וקנס גבוה בסכום של 75,300 שקלים חדשים.

תוקף הצו החל מיום ראשון (17.5.20) בשעה 09:00 בבוקר ועד ליום שישי (22.5.20 ) בשעה 16:00 אחרי הצהריים. תוקפו של הצו בכל שעות היממה.

בנוסף, כבאות והצלה קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות החירום ולעקוב אחר העדכונים שלהם באתר האינטרנט וברשתות החברתיות. בכל מקרה של שריפה או חשש יש להזעיק מיד את לוחמי האש בטלפון 102.

עוד הדגיש רב טפסר דדי שמחי "למען הסר ספק יובהר כי איסור כללי זה כולל איסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות, לרבות עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים וגזם".

 

גל שריפות מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד