י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סבב התיקים המוזר בממשלה

הצעירים בליכוד שודרגו; הבכירים התאכזבו

שעה קלה לפני השבעת הממשלה ה-35 סיים ראש הממשלה בנימין נתניהו את סבב המינויים - והותיר אחריו לא מעט סימני שאלות

הצעירים בליכוד שודרגו; הבכירים התאכזבו
נתניהו והשר אוחנה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סבב תיקים מוזר מאוד הסתיים בשעה האחרונה (ראשון) על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. סדר העדיפות של ראש הממשלה בחלוקת התיקים מעלה סימני שאלה רבים על עתידו הפוליטי של ראש הממשלה בליכוד ובכלל במערכת הפוליטית.

כשעה לפני השבעת הממשלה סיים ראש הממשלה את סבב המינויים בתוך הליכוד. באופן תמוה בכירי המפלגה הוותיקים קופחו על חשבון הצעירים. כך למשל אמיר אוחנה שאמנם זוכה לפופולריות שודרג לתפקיד השר לביטחון פנים, מירי רגב שודרגה לתפקיד שרת התחבורה ובהמשך לשרת החוץ, כך גם אלי כהן - ששודרג לתפקיד שר המודיעין.

מי שנותר מאחור מבכירי הליכוד הוא ניר ברקת, שיכהן כחבר כנסת עם התחייבות מראש הממשלה לתפקיד בכיר בהמשך הדרך. נתניהו כתב היום, "ניר ברקת ראוי לתפקידים בכירים הן בליכוד והן בממשלה. לצערי הרב זה לא הסתייע לפני השבעת הממשלה. אעשה מאמץ גדול לשלב את ח״כ ברקת לתפקיד בכיר בממשלה בהמשך הדרך".

ברקת עצמו הגיב: "אני מברך על הקמת הממשלה החדשה ושמח שתרמתי את חלקי למען המטרה, גם אם לא אכהן כשר. אני רץ למרחקים ארוכים ואמשיך לפעול בכל כוחי למען המדינה האהובה שלנו בכנסת ובכל תפקיד אותו אמלא בעתיד".

לצד ברקת, ששובץ בפריימריז במקום השמיני, בכירים נוספים נשארו ללא תפקיד; בהם השר צחי הנגבי ואבי דיכטר, שמחזיק בהתחייבות מהכנסת הקודמת ומשובץ בעשירייה הראשונה.

גם יובל שטייניץ נשאר בתפקידו רק בעקבות לחץ ציבורי, ואילו זאב אלקין, שהיה ידוע כמקורב לנתניהו מונה לשר למשאבי המים וההשכלה הגבוהה, שני אגפים שפוצלו מתיק החינוך וממשרד האנרגיה.

המהלך הפוליטי של ראש הממשלה נתניהו מותיר סימני שאלה רבים. נתניהו משאיר מחוץ לממשלתו קבוצה משמעותית של מאוכזבים, בהם שניים ששואפים להחליפו בתפקיד יו"ר הליכוד - גדעון סער וניר ברקת - שימצאו הרבה זמן פנוי בכהונתם כחברי כנסת.

 

ניר ברקת נתניהו הליכוד גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד