י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
47 ארגוני הצלה חברו יחד

גייסו 15 מיליון דולר והלפגוט הופיע לראשונה

ארגוני ההצלה בקהילות היהודיות בעולם חברו לקמפיין גיוס המונים והשיגו 15 מיליון דולר על מנת להתמודד עם המשבר הרפואי בעולם היהודי. 82,606 תורמים תרמו ל-47 ארגונים מארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, צרפת, דרום אפריקה וישראל • צפו בהופעה של אברהם פריד ואיצ'ה מאיר הלפגוט שהופיע לראשונה - מאז החלים

גייסו 15 מיליון דולר והלפגוט הופיע לראשונה
איצ'ה מאיר הפלגוט בהופעה לראשונה צילום: צילומסך

משבר הקורונה העולמי שהכה בעוצמה בקהילות היהודיות ברחבי העולם, הביא 47 מארגוני ההצלה מכל העולם לצאת בקמפיין גיוס המונים לאחר שמסרו את נפשם להצלת החולים במסירות נפש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שעמדו מאחורי הרעיון הם שלומי גרינוולד, בערל יוניק וזלמי כהן מארגון יונייטד פור פרוטקשין. לדבריהם: "מאז פרוץ משבר הקורונה ארגוני ההצלה מצאו את עצמם בקו החזית של המגפה. העובדה שהקהילה היהודית התכנסה לתוך עצמה בתחילת המשבר, תפסה את ארגוני ההצלה בפעילות חירום והתנדבות סביב השעון מעבר לקצה גבול היכולת שלהם".

ליוזמה חברו 47 ארגוני הצלה שונים מכל רחבי העולם על מנת לפעול באופן משותף למען הצלחת כלל הארגונים בשיתוף פעולה, בניהולה של חברת צ'רידי הבין לאומית.

את יום השיא של הקמפיין מיקדו בארגונים לל"ג בעומר במהלכו שילבו הופעות חיות של גדול הזמר החסידי אברהם פריד ורבים נוספים. מי שהופיע לראשונה במהלך האירוע לאחר שהתאושש מנגיף הקורונה היה החזן העולמי יצחק מאיר (איצ'ה) הלפגוט, שריגש את הצופים עם חזרתו לבמה.

על פי נתוני הקמפיין מספר התורמים השונים בעולם הגיע יחד ל-82,606 בני אדם בתוך 36 שעות.

לדברי מנכ"ל חברת צ'רידי שי צ'רבינסקי: "אין ספק שאופי הקמפיינים השתנה וזה עוד קמפיין חדשני של שילוב 47 ארגונים שונים מכל העולם למען מטרה אחת, כאשר כל ארגון הצלה מגייס לעצמו. אם לפני הקורונה כמעט כל סיפור יכול היה להפוך לקמפיין, אין ספק שהמצב השתנה וכרגע אנשים מהדקים חגורות יותר".

צ'רבינסקי מסביר כי יחד עם זאת אנשים לא הפסיקו לתרום לנושאים החשובים להם וההוכחה היא הקמפיין לארגוני ההצלה עם מספר תורמים שיא בקמפיין של צ'רידי עם למעלה מ-82,606 תורמים שונים. חודשיים מאז פרוץ מגפת הקורונה ותחילת ההתאוששות ניתן לקבוע בוודאות שאנשים לא הפסיקו לתרום, רק צריך להציע להם נושאים שחשובים להם".

מישראל השתתף ארגון "צוות הצלה" שהצליח לגייס מעל מאה אלף דולר לצורך הצלת חיים בארץ. הארגון בפיקוחו של הגאון רבי מאיר סירוטה שמו להם למטרה לעזור לכל אחד במסירות ובמקצועיות, תוך שמירה קפדנית על כללי ההלכה היהודית.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר מנהל הקמפיין מטעם הארגון אייבי רוזמרין כי בימים הקרובים ממש הארגון ירכוש ציוד מציל חיים מתקדמים כדי להמשיך לשרת את הציבור בישראל.

ארגוני הצלה התרמה יצחק מאיר הלפגוט צ'רידי אברהם פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד