י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מה גרם לעשרות אלפים להצטרף לשידור ישיר מביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי

תפילת רבים היסטורית בראשותו של מרן שר התורה שליט"א ועמו גדולי ישראל ומאות אברכי רשת הכוללים 'רינה של תורה' שעמלו ויגעו בתורת הרשב"י בתפילה ממעונם של גדולי ישראל ומאתרא קדישא מירון

מה גרם לעשרות אלפים להצטרף לשידור ישיר מביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי
התפילה בבית הגר"ח קנייבסקי צילום: רינה של תורה

למרות שכבר חלפו כמה ימים מאז התקיים המעמד ההיסטורי של התפילה הנוראה  של רשת הכוללים 'רינה של תורה' ל"ג בעומר, עדיין המשתתפים במעמד מדברים עליו בהתרגשות ומציינים בהתפעלות את תחושת הרוממות שאחזה בהם בעת מעמד התפילה ועוד שעות רבות אחריו ואת הדמעות והלב ששפכו בתפילה נוראה זו, רבים מן המשתתפים ציינו כי בשעת התפילה התחושה הייתה ששערי שמיים נפתחו והתפילות עולות ובוקעות רקיעים ובס"ד יוושעו כולם בקרוב ובמהרה.

בצהרי ל"ג בעומר מאות אברכי 'רינה של תורה' שהתפצלו לקבוצות של לימוד על פי הוראות משרד הבריאות, החלו בלימוד בעיון של שעות רצופות. ביחד עם הלימוד הגו עמלי התורה בטהרתה בדברי תורתו של רבי שמעון בר יוחאי הפזורים בים התלמוד. דברי התורה קובצו אל חוברת אחת שהייתה למראה עיניו של מרן שר התורה שליט"א, שקילסם והורה ללומדם ביום ל"ג קודם התפילה.

רגע השיא של המעמד הגיע בעת שניתן האות לשידור החי ממעונו של מרן שר התורה שליט"א. בנו חביבו של מרן הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי שליט"א נשא בתחינה ובבקשה את פרק כ' בתהילים. לאחר אמירת התהילים הובאו השמות והבקשות המיוחדות של המבקשים ישועה לפני מרן שר התורה שעבר עליהם ובירך כל אחד ואחד לפי בקשתו לזרע של קיימא, לזיווג הגון לפרנסה ובריאות שלמה.

לעת נעילת המעמד הנורא, הועבר השידור החי לאתרא קדישא מירון, שלצערם של רבים נמנע מהם השנה לעלות ולשפוך שיח ולבכות אצל רבי שמעון כמנהגם מימים ימימה. שם ניצב ראש הכוללים המקובל הצדיק  רבי מרדכי ליבר הלוי כהן שליט"א. שעלה למקום באישור מיוחד בשליחותו של מרן שר ההתורה שליט"א.

לאחר מכן בקול בוכים ובהתרגשות גדולה, התפלל המקובל הצדיק  את סדר התפילה כפי שהורה מרן שר התורה שליט"א. לאחר סיום סדר התפילה עמד המקובל הצדיק  בסמוך לציון הקדוש והזכיר בפירוט שם אחר שם של כל אותם שביקשו להיכלל בתפילה הגדולה וזכו להיות מוזכרים אצל רבי שמעון ביום המסוגל יום ל"ג בעומר.

המעמד הנורא הסתיים ברגע נדיר עת התחברו לביתו של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני שליט"א לאמירת מי שברך מיוחד על כל אלו שביקשו להזכיר את שמם במעמד התפילה ההיסטורי של 'רינה של תורה'.

רינה של תורה ל"ג בעומר הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד