י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות משבר הקורונה

פרסום ראשון: עשרות חצרות מצטרפות ליוזמה להוזלת החתונות

הצד החיובי של הנגיף: יוזמה בחצרות החסידים להתאגד ביחד להוביל הוזלת חתונות למשפחות הכורעות תחת נטל החובות. הערב כינוס ראשון בהשתתפות עשרות נציגים מחצרות החסידים שיגבשו תוכנית לעריכת חתונות בצורה מוזלת כמעט ללא עלויות

פרסום ראשון: עשרות חצרות מצטרפות ליוזמה להוזלת החתונות
חתונה חסידית צילום: ארכיון, שוקי לרר

בעקבות נגיף הקורונה והצורך להמשיך לקיים חתונות במסגרת צנועה יותר, יתכנסו הערב (ראשון) בירושלים לדיון ראשון נציגי הקהילות, שידונו בדבר היוזמות השונות לחתונות חסכוניות ומצומצמות שצפויות להוזיל בעשרות אלפי שקלים את העלויות.

מזה כמה שבועות שדעת הקהל מדברת על נושא החתונות המצומצמות, וזאת עקב תקופת הקורונה שפגעה קשות בהכנסותיהן של משפחות רבות. לדברי אחד העסקנים המטפל בנושא, ושוחח עם 'בחדרי חרדים': "כאשר מחובת הזהירות על הבריאות וכחובת יהודי המציית לדעת תורה המורה על פיקוח נפש שדוחה גם את השבת, ובוודאי חתונות גדולות".

"רבים הגיעו למסקנה, כי מה שאפשר בשעת הדחק, אפשרי עוד יותר בשעת דוחקם של המחותנים, אשר בחתונת צאצאיהם הם רוקדים ברגליהם ומפזרים חיוכים לכל עבר, אבל בתוככי לבם הם נושאים מועקה כבידה קשה מנשוא של הררי חובות".

לדברי העסקן "לשם מה צריך מחותן לשרוף בליל החתונה עשרות אלפי שקלים, אך ורק למען הרושם, או בגלל שאין ברירה כולם עושים כך, מה הצורך לבזבז הון עתק שכולו מהלוואות שנלקחו מגמחי"ם שונים, אך ורק בגלל שלא מתאים אחרת".

כעת, בדיוק לשם כך מתכנסים נציגי הקהילות לדון ולהציע כל הדרכים שהתגבשו בתקופה האחרונה לפתרון הבעיה. ולגשת לפסים מעשיים. עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי כבר למעלה מעשרים חצרות חסידיות הצטרפו למהלך של הוזלת החתונות. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחצר חסידות גור גם גיבשו תוכנית להוזלה בחתונות, כך גם בחצרות קרלין ובאיאן הכשירו מקום מיוחד לחתונות בזיל הזול ובשטח פתוח. 

בארגון החתונות המוזלות מבקשים מנציגי קהילות שעדיין לא אישרו השתתפותם יכולים ליצור קשר בטלפון, 052-7628996 או במייל [email protected]

חתונות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד