ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החרדים לא יאהבו

השר גנץ מתחייב לחוקק חוקים נגד ההלכה: "צריך שכולם יתגייסו"

בנאומו לפני זמן קצר במליאת הכנסת במהלך טקס השבעת הממשלה החדשה, דיבר יו"ר כחול לבן ושר הביטחון החדש, בני גנץ, על תוכניות החקיקה שלו בנושאי גיוס והלכה. הוא פנה אל שותפיו לשעבר. "עצוב לי שברגעי האמת לא ידעתם לשמר השותפות שלנו ואת רצון רוב העם"

השר גנץ מתחייב לחוקק חוקים נגד ההלכה: "צריך שכולם יתגייסו"
גנץ במליאה צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

בנאום חגיגי בטקס השבעת הממשלה, שיגר היום (ראשון) שר הביטחון המיועד וראש הממשלה העתידי בני גנץ רמז למהלכים צהוא צפוי להוביל בקדנציה הקרובה ושירגיזו מאוד את הציבור החרדי. גנץ דיבר על חקיקה בניגוד לדעת ההלכה.

"העם אמר את דברו והותיר לנו המנהיגים שתי אפשרויות – אחדות או סוג של מלחמת אחים. העם אמר לנו: תפסיקו לריב ביניכם ותתחילו לעבוד בשבילנו". כך פתח גנץ את נאומו. "הגענו להכרעה הקשה ולקחנו אחריות לאומית" הוסיף.

גנץ אמר כי יפעל לשנות את חוקי הגיוס כך שכל אחד ישרת ויתרום למדינה. "אנחנו נפעל למען שוויון אזרחי לכולם- בלי הבדלי דת וגזע. יהודים, ערבים, דרוזים וצ'רקסים. חרדים, דתיים וחילונים".

גנץ מתחייב לפעול למען אזרחים בנושאים שאינם ברוח ההלכה. "אנו מחוייבים להגן מכל גילויי שנאה ואלימות. נעשה הכל כדי שכולם ירגישו בבית".

גנץ התייחס לסיבה בגינה הפר את השותפות עם יאיר לפיד. "אולי היה קל יותר לשנינו ללכת לבחירות נוספות. שנינו בחרנו בהחלטה הקשה והנכונה עבור אזרחי ישראל".

 עוד אמר: "אני יודע היטב שגם לך לא היה קל להגיע לרגע הזה. אחרי 11 שנים כראש ממשלה, קיבלת את דין הבוחר והחלטת לחלוק עם שותפיי ואיתי את הגה השלטון וקבעת תאריך ליום בו נתחלף. זוהי החלטה מנהיגותית - אמיצה וחשובה".

בנוסף, גנץ התעמת במליאה עם חברי כחול לבן כשפנה לשותפיו לשעבר: "אני מבקש לפנות הערב למי שאני רואה עדיין, למרות הכל, כשותפיי לתפיסת העולם הממלכתית והמרכזית, מי שצעדו עימי את צעדיי הראשונים בפוליטיקה - יאיר, בוגי והחברים הנוספים הנמצאים כאן באולם. אתם יודעים היטב שרציתי שתהיו חלק מהמסע הזה לאחדות פוליטית וישראלית".

"יחד איתכם יכולנו להיות חזקים יותר ולהביא את הכוח הפוליטי שלנו לממשלה בצורה משותפת" הוסיף. "אתם גם יודעים ששום תרגילים פוליטיים ופרלמנטרים לא היו משנים את המציאות שבתוכה החברה בישראל חיה, ובמציאות הקורונה. אחרי שלוש מערכות בחירות זה היה המצב שוחחנו על כך שעות ארוכות. אני שומע את המתקפות שלכם, אך עדיין מכבד אתכם" ציין.


"עצוב לי שברגעי האמת לא ידעתם לשמר את השותפות שלנו ואת רצון מרבית העם, שסירבתם להכיר באתגרי השעה ובחרתם לפרק אותה, במקום להבין שעת אחדות ופיוס היא לישראל. ואחרי הכל, אני מקבל את הבחירה שעשיתם, ואהיה נכון לכל שיח שיקדם את ערכינו המשותפים, גם מהעבר השני של אולם המליאה" סיים גנץ ברוח מפויסת.

בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד