י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתווה דרעי מיושם

פרסום ראשון: בתי הכנסת ייפתחו במתכונת מיוחדת

פרסום ראשון: ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לפני זמן קצר התקיים דיון במל"ל עם נציגי משרד הבריאות ונציגו של שר הפנים אריה דרעי, בסיומו הוחלט לפתוח את כלל בתי הכנסיות בארץ, בכפוף לאישור ממשלה • משרד הבריאות: מי שבקבוצת סיכון - בכל מקרה מומלץ להישאר בבית

פרסום ראשון: בתי הכנסת ייפתחו במתכונת מיוחדת
בית כנסת בבת ים צילום: פלאש 90

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', לפני זמן קצר התקיים דיון במל"ל, יחד נציגי משרד הבריאות ונציג השר אריה דרעי, ישראל אוזן, בסיומו הוחלט לפתוח את בתי הכנסיות תחת הנחיות מיוחדות.

על תוכן המתווה שהתפרסם כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים', במסגרתו הציע השר דרעי כי בתי הכנסת ברחבי הארץ ייפתחו ללא הגבלה, ובתנאי שישמר מרחק של מושב ריק בין מתפלל למתפלל, בנוסף ישנה דרישה למתפללים קבועים בכל מניין.

מתפללים או מניינים מזדמנים ימשיכו להתפלל רק בשטח הפתוח עם ההנחיות המתבקשות של שמירה על 2 מטר ועד 50 משתתפים בכל מתחם.

בנוסף, הנחיות משרד הבריאות דורשות מבתי הכנסת למנוע שימוש  בתשמישי קדושה בבתי הכנסת, ועל כל מתפלל להביא את הסידור ואת הספרים מביתו ורק הוא יוכל להשתמש בהם. עוד ממליץ משרד הבריאות, כי יהיו אנשים קבועים שרק הם יורשו להתקרב לספר התורה.

משרד הבריאות מדגיש, כי מי שנמצא בקבוצת סיכון - לא להגיע לבתי כנסת.

כדי לשמור על היגיינה, גבאיי בתי הכנסת ינקו את המתחמים בכל ערב, וכן יהיה מגוון של חומרי חיטוי בבית הכנסת לטובת המתפללים.

ההחלטה תחול גם על ערים ושכונות שהוגדרו כ"איזורים אדומים", כאשר בממשלה עדיין ממתינים לחוות דעת משפטית שתאפשר להם לפתוח את בתי הכנסת אך להשאיר את המסגדים בימי הרמאדן סגורים, כך שייתכן שבתי הכנסת יפתחו רק לקראת סוף השבוע ואף ביום שלישי הבא לקראת סיום הרמאדן.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני התייחס לפרסום ב'בחדרי חרדים' על פתיחת בתי הכנסת: "חמור מאוד שבתי הכנסת שלא נפתחים עד עכשיו. שמעתי לפני שעליתי לנאום שהייתה החלטה לפתוח, אני בעד לעשות את זה בזהירות".

לדברי גפני. "לא יכול להיות שימציאו מקומות אדומים כמו בני ברק שבימים האחרונים אין נדבק אחד אפילו. נזהרים שם מאוד. אני בקריאה לאלה שמחליטים בעניין הזה לפתוח את בני הכנסת ולציבור המתפללים להיזהר".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד