י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ייפתחו לקראת החג?

מנכ"ל משרד הבריאות יצא לחופשה ובדק את מוכנות בתי המלון

משה בר סימן טוב, מי שהיה בחזית ניהול המשבר האחרון של נגיף הקורונה כמנכ"ל משרד הבריאות, יצא לחופשה קצרה, ועל הדרך ביקר במלונות 'ישרוטל' ובדק את מוכנותם לקליטת אורחים • מחלוקת בין משרד הבריאות לתיירות צפויה לעכב את פתיחת המלונות

 מנכ"ל משרד הבריאות יצא לחופשה ובדק את מוכנות בתי המלון
החופשה של בר סימן טוב צילום: מתוך הטוויטר של בר סימן טוב

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב צפוי לפרוש בקרוב מתפקידו, לאחר שניהל את אחד מהמשברים הקשים בתולדות המדינה. בר סימן טוב נסע לחופשה משפחתית קצרה באזור מצפה רימון, במהלך החופשה הוא ניצל את שהותו בדרום כדי לבקר במלון 'בראשית' שבמצפה רימון לקראת הפתיחה הצפויה של המלונות בחג השבועות. לאחר הסיור, שוחחו בר סימן טוב ומנכ"ל משרד התיירות וסיכמו כי ביום שלישי יעשו הערכת מצב מחודשת, במידה ולא תהיה עלייה בתחלואה. מדובר בביקור ראשון של נציג משרד הבריאות במלונות ישרוטל.

הביקור של בר סימן טוב שלא היה רשמי תואם תוך זמן קצר עם מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, הלוי הציע לבר סימן טוב לנסוע לראות מקרוב את מלון בראשית שנמצא סמוך למקום שבו בילה עם משפחתו. מנכ"ל משרד הבריאות קיבל את ההצעה ונסע להתרשם ממוכנות בתי המלון לקבלת אורחים עם מגבלות הבריאות.

מנכ"ל רשת 'ישרוטל' ליאור רביב, שבבעלותו המלון בראשית סיפר לאחר הביקור כי בר סימן טוב התרשם מהמוכנות של המלון, ואמר שהמלונאים מקווים שמשרד הבריאות יקבל את המתווה לחזרה לשגרה.

בין משרד התיירות למשרד הבריאות ישנה כרגע הסכמה עקרונית כי הפתיחה של המלונות תהיה לקראת חג שבועות, אך עד עתה לא הוחלט מתי יינתן אישור למלונות לפעול עם חדרי אוכל ובריכות. משרד הבריאות רוצה להתיר כניסה לבריכה על בסיס אדם אחד על כל עשרה מטרים, כלומר 30 איש בבריכה אולימפית. משרד התיירות לוחץ להסכמה של כניסה על פי משפחות גרעיניות.

חלק מהמלונאים כמו מנכ"לית מלונות פתאל איימו בימים האחרונים כי אם לא ייתנו להם זמן סביר להתארגן עד הפתיחה ואישור לפתיחת בריכות עם כמות אנשים מספקת, הם לא ייפתחו בשבועות אפילו את מעט המלונות שהכריזו שייפתחו.

בשיחה לערוץ 12 אמר רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל, "נכנסנו ראשונים למשבר, יוצאים אחרונים. לאור מצב התחלואה הגיע הזמן לפתוח, אין סיבה להמשיך עם הסגר על ענף התיירות, אנחנו בזמן פציעות". עוד אמר: "חייבים להחזיר את 5,500 עובדי ישרוטל לעבודה ואת כל 40,000 עובדי המלונות בכלל".

ישרוטל משה בר סימן טוב משרד הבריאות משרד התיירות מצפה רימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד