י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מוות טבעי או חיסול שקט?

מותו המסתורי של השגריר הסיני בישראל: הממשל ישלח חוקרים

ביום רגיל ללא השבעת ממשלת אחדות אחרי 507 ימי משבר פוליטי, מותו של השגריר הסיני בפתי פתאום בביתו בהרצליה היה תופס כותרת יותר מרכזית בסדר היום. בינתיים, בסין החליטו לשגר לישראל חוקרים מטעמם בכדי לוודא שאין היבטים פליליים חלילה במותו של השגריר המוערך

מותו המסתורי של השגריר הסיני בישראל: הממשל ישלח חוקרים
מימין: שגריר סין בישראל צילום: באדיבות המצלם

הממשל הסיני ישלח חוקרים לישראל כדי לחקור את מותו של שגריר ישראל, דו וויי.

וויי נמצא ללא רוח חיים בביתו בהרצליה ביום ראשון בבוקר ככל הנראה מסיבות טבעיות, כך נאמר בהצהרה מבייג'ינג.

בהצהרה ממשרד החוץ של סין נאמר: "ההערכה הראשונית היא שהשגריר דו וויי מת באופן בלתי צפוי מסיבות בריאותיות, אך ממתינים לאישור נוסף".

על פי דיווח ב'הארץ', הצוות הסיני המיוחד יבצע חקירה עצמאית ויסדיר את הטסת גופתו של וויי חזרה לסין לקבורה, נציג משפחה יצטרף לצוות, הצוות לא יידרש להיכנס לתקופת בידוד בת 14 הימים הנדרשים בדרך כלל לכניסות לישראל, לאור מגיפת הקורונה.

השגריר בן ה-58 במותו, נשוי ואב לבן, התגורר בהרצליה והחל את תפקידו לפני תקופה קצרה, רעייתו ובנו לא נמצאים איתו בארץ. הוא הגיע ב-15 לפברואר לישראל ושהה בבידוד במשך שבועיים כנדרש, הוא הגיש כתב אמנה (בנוהל קורונה) בסוף חודש מרץ והיה דיפלומט מקצועי. בתפקידו הקודם היה שגריר סין באוקראינה. את כתב האמנה הרשמי הוא לא הספיק להגיש לנשיא הישראלי ראובן ריבלין בגלל הקורונה.

בחודש מרץ פרסם השגריר מסר מיוחד לאזרחי ישראל וציטט את התלמוד: "העולם מתמודד עם אתגר גדול של מגפה וישראל מושפעת. אנו בהחלט מבינים מה עובר עליכם עכשיו. מבקשים להעביר לכם מסר של תמיכה לקרב נגד המחלה. חזק ואמץ. סין איתכם".

שגריר סין בישראל דו וויי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד