ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לפני שיהיה מאוחר

הסמארטפון נגנב? איך נתגונן כדי לשמור על המידע שלנו

גניבה ואיבוד סמארטפון אלו פעולות שקורות מידי יום. כיצד כדאי לכם להתגונן מפני פלישה לפרטיכם האישיים במקרה של גניבה ואיבוד | להלן מגוון פעולות מקדימות ובראשן, עוד לפני שמשהו קרה, התחילו מהבסיס – נעלו את המכשירים שלכם

הסמארטפון נגנב? איך נתגונן כדי לשמור על המידע שלנו
אילוסטרציה צילום: unsplash

רבים חושבים כי נעילה של הסמארטפון היא מספיקה כדי לשמור על המידע והפרטיות שלהם, אבל מסתבר שלא כולם דואגים לעשות זאת. על פי מחקר של pew research center, כמעט שליש מהמשתמשים האמריקאים בסמארטפונים אינם נועלים את המסך. אנחנו ממליצים כי תמיד תעשו זאת, ללא יוצא מן הכלל. וכשאנחנו אומרים לנעול, הכוונה היא לא לסיסמה של "1234" או סימן "L". אם ניתן, השתמשו גם בזיהוי ביומטרי כמו טביעת אצבע או זיהוי פנים וכמובן, סיסמה.

נעלתם את המכשיר? יופי. עכשיו תקפידו גם להשתמש בסיסמאות שונות עבור השירותים השונים, בעיקר אלו שיש לכם גישה אליהם מהסאמרטפון, פייסבוק וג'ימייל למשל.

מחיקה מרחוק

הקדימו תרופה למכה, תוכנות אבטחה מציעות את האפשרות למחיקת המידע במקרה שהסמארטפון אבד או נגנב. עד כמה שזה עלול להישמע קיצוני, אם אתם מאחסנים נתונים רגישים שאינכם רוצים שאחרים יקבלו גישה אליהם, זוהי אפשרות טובה במידה ואכן איבדתם את מכשירכם. ניתן להגדיר מחיקה מרחוק גם במקרה בו האימות נכשל מספר פעמים.

גיבוי, הצפנה ועדכונים

כלל חשוב שעלינו לפעול על פיו תמיד – הוא גיבוי הנתונים שלנו. במידה והמכשיר שלנו יגנב, לפחות יהיה גיבוי בו נוכל להשתמש לצורך התאוששות. גם הצפנת המידע היא חשובה כיוון שזו תקשה על עבריינים להפיק תועלת מהמידע שלכם. כדי להקטין את הסיכוי להתרחשויות הללו, תמיד חשוב להתקין ולבצע את העדכונים הרשמיים במכשירכם מכיוון שאלו מכילים גם עדכוני אבטחה המסייעים לשמור עליכם.

הצפנה ו-SD

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציינים כי: מכשירי iphone מצפינים את המידע שמאוחסן על המכשיר כברירת מחדל כבר מאז iOS 8, שיצאה בסוף שנת 2014, ומכשירי אנדרואיד מצפינים את המידע כברירת מחדל מהגרסה Lollipop שיצאה חודש לאחר מכן.

הבעיה היא בעיקר עם כרטיסי זיכרון חיצוניים שזמינים עבור מכשירי אנדרואיד, שאינם מוצפנים כברירת מחדל וחשוב מאוד להצפין גם אותם. אנשים רבים משתמשים בכרטיס הזיכרון כדי לאחסן תמונות וסרטונים שעלולים להיות בעלי תוכן אישי או רגיש.

כל מה שהגנב יצטרך לעשות הוא להוציא את כרטיס הזיכרון ולחבר אותו למחשב כדי לשלוף את כל המידע ממנו, ללא צורך בשום ידע או יכולת טכנית. הליך ההצפנה הוא פשוט וניתן לבצע אותו בכל מכשיר אנדרואיד מתוך התפריט הראשי, בתפריט האבטחה וההצפנה.

המכשיר כבר נגנב, מה אפשר לעשות?

 

אפליקציות מובנות 'אנטי גניבה' - נסו למצוא את המכשיר (ואולי את הגנב)

כשתתחברו לחשבון שלכם, תוכלו לראות נתונים על המכשיר ובנוסף גם מפה מדויקת היכן הוא נמצא.

באמצעות אפשרות Google Find My Device, תוכלו לבצע שלוש פעולות חשובות:

  1. השמעת סאונד – שיכול להלחיץ את הגנב ולגרום לו לעזוב את המכשיר שלכם, או לעזור לכם לאתר אותו אם אתם באיזור.
  2. אבטחת המכשיר – נעילת המכשיר והתנתקות מחשבון ה-Google שלכם.
  3. מחיקת מכשיר – במידה והבנתם שכבר לא תהיה לכם גישה למכשיר, מחקו מרחוק את כל המידע. חשוב לדעת כי לאחר מחיקת המידע, כבר לא ניתן לאתר את מיקום המכשיר.

היכן המכשיר שלי – GOOGLE

 

המיקום המדויק של המכשיר האבוד, על גבי המפה

  • משתמשי Apple?

התחברו לחשבון ה-iCloud באמצעות הקישור הבא: https://www.icloud.com/find

לאחר הזנה של Apple ID וסיסמה, תקבלו מפה מדויקת ומיקום של המכשיר שלכם.

מסך התחברות ל"מצא את האייפון שלי"

 

אפשרויות לביצוע: מחיקה, השמעת צליל או מצב "הלך לאיבוד"

במידה ותבחרו במצב "המכשיר הלך לאיבוד", תוכלו להציג הודעה על המסך של המכשיר כמו למשל עדכון שהמכשיר אבד או פרטים ליצירת קשר עמכם. במידה ושירותי המיקום במכשיר כבויים, שימוש במצב הזה ידליקו את השירות מחדש כך שתוכלו לאתר את המכשיר מרחוק.

הודיעו לבנק ולחברת האשראי

אבטחו את הכספים שלכם והודיעו בהקדם האפשרי לבנק ולחברת האשראי בכדי שיגנו עליכם מפני ניסיונות זדוניים לגשת לכסף שלכם. שירותים רבים דוגמת אפליקציית הבנק שולחים לכם קוד אימות למכשיר הנייד וחשוב למנוע גישה של עבריינים לנתונים הללו.

עדכנו את חברת הסלולר

צרו קשר עם חברת הסלולר ובקשו לבטל את כרטיס ה-SIM שלכם והזמינו חדש. באמצעות ה-SIM שלכם אפשר להירשם לשירותים שכרוכים בעלויות כספיות גבוהות ובהחלט כדאי להימנע מזה.

בחברת אבטחת המידע ESET מוסיפים כי "חשוב להבין שכיום אנחנו מחזיקים יותר מידע אישי ורגיש בסמארטפון שלנו מאשר החזקנו אי פעם במחשב האישי. הסמארטפון מאפשר לנו גישה לחשבונות המייל שלנו, לחשבונות שלנו ברשתות החברתיות, מכיל את כל אנשי הקשר שלנו בחיים הפרטיים ולעתים גם העסקיים, וגם משמש לעתים קרובות כאמצעי אימות נוסף לשירותים שונים. גניבה של מידע, כניסה לחשבונות בנק או אשראי וגניבה של תמונות אישיות או אינטימיות היא קלה הרבה יותר עבור עבריינים שמקבלים גישה לסמארטפון שלנו. לכן אנחנו צריכים לשמור ולאבטח את הסמארטפון שלנו ככל הניתן".

חברת ESET גניבת טלפון גניבת פרטי אשראי גניבת פרטים אישיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד