י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בניגוד לסיכומים

פרסום ראשון: ב'יהדות התורה' מקדמים במרץ את פסקת ההתגברות

רק התחלנו: ביהדות התורה לא מבזבזים זמן וכבר מאיימים לבקע את אחד מסעיפי ההסכם שנחתם בין הליכוד לכחול לבן. הסיעה החרדית חוששת, בגלל ניסיון העבר, מפני פסילת חוקים על-ידי בג"צ ובראשם חוק הגיוס, והיא כבר החתימה את חברי הסיעה על חוק פסקת ההתגברות

פרסום ראשון: ב'יהדות התורה' מקדמים במרץ את פסקת ההתגברות
ראשי סיעת יהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: בניגוד להסכמים שנערכו לפני החתימה על ממשלת האחדות, כשבראשם התחייבו בליכוד שלא לקדם את פסקת ההתגברות בשל התנגדותם של חברי סיעת 'כחול לבן' - ביהדות התורה מתעלמים מהסיכום ומקדמים את פסקת ההתגברות במרץ.

מדובר בתיקון לחוק יסוד כבוד האדם, הקובע כי חקיקה שתתקבל ברוב של חברי הכנסת ובה תשולב 'פסקת ההתגברות' לא תוכל להיפסל על ידי שופטי בג"צ.

פסקת ההתגברות מגיעה ככלי פרלמנטרי אפקטיבי נגד פסילות חוקים והתערבות של בג"צ בנושאי דת ומדינה ובראשם בחוק הגיוס שנפסל מספר פעמים ועלול להפסל פעם נוספת ולסחרר את הקואליציה. 

כאמור, בסיעת 'יהדות התורה' החליטו להתעלם מההתחייבות הקואליציונית לכחול לבן והחתימו אתמול את נציגי הסיעה, חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב יעקב אשר, יעקב טסלר וישראל אייכלר, על חוק פסקת ההתגברות שיונח עוד בימים הקרובים על שולחן הכנסת. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי החוק כבר עומד בפני המחלקה המשפט.

בדברי ההסבר לחוק שגובש בשלכתו של חבר הכנסת משה גפני נכתב: "מוצע לקבוע בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו הוראה זהה, המאפשרת לכנסת, ברוב חבריה (61), לחוקק חוק שייאמר בו במפורש שהוא תקף גם אם יש בו פגיעה בזכויות שלפי חוק היסוד".

ביהדות התורה מדגישים כי הם לא צפויים לעלות את החוק להצבעה בשלב הזה, אלא יניחו אותו על שולחן הכנסת, כדי שיהיה מוכן לרגע בו יידרש השימוש בחוק.

כאשר נזכיר כי חוק שמונח על שולחן הכנסת דורש המתנה של 45 יום עד שהוא עולה לשולחן ועדת השרים לחקיקה ומשם להצבעות בארבעה קריאות במליאת הכנסת.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי במהלך דיוני המו"מ הקואליציוני דרש סגן השר מאיר פרוש לקדם את פסקת ההתגברות בכדי שתתן מענה לפסילת חוק הגיוס ולפסילת חוקים נוספים, אלא שבליכוד טענו כי לא ניתן לקדם חוק זה בגלל התנגדותה הנחרצת של סיעת כחול לבן. 

יהדות התורה פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד