י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מספיחי הקורונה

משרד התקשורת מפרסם: עלייה חדה בשיעור החרדים שגולשים ברשת

משרד התקשורת ערך סקר מקיף על הרגלי השימוש באינטרנט של הישראלים בתקופת הקורונה • 61% אחוז מהחרדים השתמשו באינטרנט הרבה יותר מבעבר

משרד התקשורת מפרסם: עלייה חדה בשיעור החרדים שגולשים ברשת
שימוש באינטרנט צילום: Rahim Khatib / Flash90

בעקבות הקורונה, עלייה חדה של חרדים המשתמשים באינטרנט הנייח והנייד. משרד התקשורת ערך סקר, במטרה לקבל מידע מצרכני התקשורת בישראל אודות שימוש בשירותי התקשורת השונים בתקופת משבר הקורונה, בדגש על שינוי בהרגלי הצריכה וחווית המשתמש.

מנתוני הסקר עולה, כי מחצית מהמנויים מדווחים כי הם עושים שימוש באינטרנט הנייח לעבודה מרחוק, וכ-75% ללמידה מרחוק. 89% מהנשאלים דיווחו כי ברשותם חיבור נייח לאינטרנט כאשר השימוש העיקרי באינטרנט הנייח הוא לחיבור של מחשבים לרשת. 

בין החרדים שנבדקו בסקר זה, עולה כי 61% אחוז מהנשאלים, ענו שבתקופת הקורונה הם השתמשו באינטרנט הרבה יותר מבעבר. העלייה בשימוש באינטרנט הנייח והנייד לא הייתה אחידה על פני כל מגזרי האוכלוסייה. ניכר כי העלייה בשימוש באינטרנט הנייח גבוהה יותר בקרב משיבים המגדירים עצמם חרדים, וערבים, מאשר בקרב האוכלוסייה היהודית החילונית. תופעה דומה נמדדה גם בקרב משתמשי האינטרנט הנייד.

כחצי מהמנויים דיווחו כי הם גולשים במהירות של 100 מגה-ביט ומעלה לשנייה וכ-16% מהמנויים אינם יודעים באיזה מהירות הם גולשים. בין 30 עד 50 אחוזים מהמנויים דיווחו על עלייה משמעותית בשימוש באינטרנט מאז פרוץ משבר הקורונה.

המשתמשים מדווחים על עלייה דומה גם בשימוש באינטרנט הנייד. עם זאת, ישנם הבדלים משמעותיים בשימושים שמביאים לעליה זו. אם העלייה בשימוש הנייח מיוחסת באופן ניכר לעבודה מרחוק ולימוד מקוון, הרי שבאינטרנט הנייד מדובר בעיקר בעליה לצורכי גלישה ובידור. מכאן עולה בבירור כי בקרב רוב הציבור האינטרנט הנייח משמש לצרכים "תפעוליים", בעוד האינטרנט הנייד משמש באופן יותר מובהק לבידור וצריכת פנאי.

רוצים לשמוע איך תוכלו לפרסם ב'בחדרי חרדים' ולקבל את ההצעה החכמה והיעילה ביותר? השאירו פרטים ונחזור אליכם>>>

אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד