י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לוחמי האש בכוננות שיא

מאות שריפות ביומיים האחרונים: צו מיוחד אוסר הדלקת אש במקומות פתוחים

במכבי האש מדווחים על 685 שריפות, ועל-74 גיחות של טייסות כיבוי, רק ביומיים האחרונים • הנציב הנחה על המשך היערכות מוגברת וסיורים יזומים במוקדי התלקחות פוטנציאליים

מאות שריפות ביומיים האחרונים: צו מיוחד אוסר הדלקת אש במקומות פתוחים
כיבוי שריפה צילום: דוברות כב"ה ירושלים

זינוק במספר אירועי השרפות ביומיים האחרונים. בכבאות והצלה ערוכים לשיא השרב מחר. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי סיים לפני זמן קצר הערכת מצב לבחינת מוכנות הכוחות המבצעיים להמשך ימי הקיצון בימים הקרובים המאופיינים בגל חום חריג, רוחות ויובש היוצרים תשתית פוטנציאלית להתפשטות שריפות.

מתחילתו של גל החום בסוף השבוע ניכרת עליה משמעותית של 72% אחוזים במספר אירועי השריפות ברחבי הארץ ובהשוואה לשבוע שעבר. עד כה כיבו לוחמי האש ביומיים האחרונים 685 אירועים מבצעיים של שריפות.

הנציב הנחה על המשך ההיערכות המוגברת של הכוחות המבצעיים, מערך המתנדבים ומרכזי השליטה. כמו כן ימשכו הסיורים היזומים במוקדי מפתח בשיתוף קק"ל ורט"ג, הפעלת רחפנים ואיוש מגדלי תצפית. בנוסף, טייסת הכיבוי האווירית 'אלעד' ערוכה בכוננות גבוהה לסיוע הכוחות ותבצע סיורים יזומים במוקדי התלקחות פוטנציאלים.


ביומיים האחרונים הופעלה הטייסת לכיבוי וצמצום נזקי שריפות ב - 10 מוקדי שריפות מרכזיים ברחבי הארץ, שניים מתוכם מעל קו ראשון של בתים שהיה חשש כי יעלו באש. שש מהשריפות התגלו וטופלו ע"י המטוסים במהלך פטרול יזום שגרתי אותו הם מבצעים לגילוי מוקדם של מוקדי שריפה. סה"כ בוצעו ביומיים האחרונים 74 גיחות ושישים וארבע שעות טיסות במהלכן הוטלו על מוקדי השריפות מעל 215,000 אלף ליטר של חומרי כיבוי מעכבי בעירה וקצף.

כזכור, אתמול, (ראשון) הוציא נציב כבאות והצלה צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ מחשש להתפשטות שריפות וסיכון חיי אדם ורכוש. הסנקציה על הפרת הצו הינה עד חצי שנת מאסר או קנס בגובה של עד 75,300 ש״ח.

מכבאות והצלה נמסר כי "הציבור מתבקש לגלות ערנות ולהישמע להוראות כוחות החירום. בכל מקרה של שריפה, או חשד לשריפה, יש להתקשר מיד למוקד 102 ולהזעיק את לוחמי האש".

שריפות כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד