י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בני, תמשיך מפה"

בנט על איראן: "צריך לתקוף, להכניס אותם למגננה"

במשרד הביטחון בתל אביב התקיים היום טקס חילופי השרים. השר היוצא נפתלי בנט נאם ואמר בין הייתר כי "איראן אמנם החלה תהליך של נסיגה מסוריה, אבל צריך להשלים את המלאכה. זה בהישג יד. אני משוכנע, בני, שבידך להשלים את המשימה", רמז למחליפו

בנט על איראן: "צריך לתקוף, להכניס אותם למגננה"
טקס חילופי השרים במשרד הביטחון בנט וגנץ צילום: עודד קרני, לע"מ

בטקס חילופי שר הביטחון שנערכו היום (שני) בקריה בתל אביב, התייחס שר הביטחון היוצא נפתלי בנט לאתגרים הביטחוניים בגזרה הצפונית, ואמר כי "איראן אמנם החלה תהליך של נסיגה מסוריה, אבל צריך להשלים את המלאכה". על גופות החיילים המוחזקות בידי החמאס הוא אמר כי "ישנה משימה שלא השלמנו: השבת חללי צוק איתן, אורון שאול והדר גולדין ז"ל. בני, שנינו שלחנו אותם למערכה, באחריותנו להשיב אותם לקבר ישראל".

לדבריו, "עם כניסתי לתפקיד הגדרנו יעד מרכזי וחיוני: לסלק את איראן מסוריה. לא עוד בלימת התבססות, או רדיפה אחרי שיירה כזו או אחרת, אלא סילוק זרוע התמנון האיראני. אמרנו לאיראנים בצורה ברורה: "צאו מסוריה. אין לכם מה לחפש כאן. סוריה תהפוך לבוץ ויאטנמי בו תתבוססו, ותשלמו מחיר הולך וגובר בדם ובדמים". וכך היה. העצמנו את מספר התקיפות נגד כוחות איראן וקודס בסוריה. הבהרנו במעשים שאין מקום מוגן מפנינו. אין מקום חסין מאיתנו.

הסברנו דרך הפעולות שלנו שישראל נחושה יותר מאיראן, מכיוון שעבורה מדובר בהרפתקת טרור המרוחקת 1000 ק"מ מהבית, ועבורנו אלו חיי ילדינו. הפעולות הביאו תוצאות: איראן צמצמה באופן משמעותי את היקף כוחותיה בסוריה, ואף מפנה מספר בסיסים, איראן אמנם החלה תהליך של נסיגה מסוריה, אבל צריך להשלים את המלאכה. זה בהישג יד. אני משוכנע, בני, שבידך להשלים את המשימה".

טקס חילופי השרים. צילום: עודד קרני לע"מ

"התמנון האיראני שולח את זרועותיו ללפות אותנו מכל עבר", אמר בנט והסביר כי "מטרתו לייצר טבעת אש מסביב לישראל, כדי לאמלל ולייאש את אזרחי ישראל. כבר עשרות שנים שאיראן מתקדמת בזה. בלבנון באמצעות חיזבאללה, בעזה עם מימון ותמיכה בחמאס ובג'יהאד. בתימן, בעיראק ובסוריה. משך שנים מדינת ישראל התכתשה עם קצות האצבעות של התמנון: בסג'עייה, בבינת' גבל. שלחנו את חיילינו בדיוק לאן שאיראן קיוותה שנשלח. המהלך הנכון הוא להגדיר יעד: החלשה ופגיעה באיראן, ראש התמנון, מקור הטרור והמממן שלו, כך שהוא יקפל את זרועותיו הביתה. איראן נמצאת במצב הכלכלי והחברתי הקשה ביותר של המשטר מאז המהפכה ב-1979.  אסור לנו להרפות מאיראן לרגע. עלינו להגביר את הלחץ המדיני, הכלכלי, הצבאי, הטכנולוגי, ולפעול בעוד מימדים. זה אפשרי. הוכחנו שאם מתמקדים בפגיעה בראש התמנון ובהחלשתו, אפשר להסיג אותו חזרה. צריך לתקוף, להכניס אותם למגננה, לא לתת להם לא יום ולא לילה. עוד ועוד ועוד".

עם סיום דבריו האו התייחס לסוגיית השבת גופות הבנים המוחזקות בידי החמאס, ואמר כי "ישנה משימה אחרת שלצערי לא השלמנו: עוד לא השבנו את חללי צוק איתן, אורון שאול והדר גולדין ז"ל. בני, שנינו שלחנו אותם למערכה, אני בקבינט ואתה כרמטכ"ל, ובאחריותנו להשיב אותם לקבר ישראל".

איראן סוריה חיזבאללה נפתלי בנט בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד