י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפעם זה קרוב מתמיד

לאחר שנוסה על בני אדם: פריצת דרך משמעותית בחיסון לקורונה

חברה אמריקנית בבעלות ישראלית הודיעה כי צלחה את את השלבים הראשונים בדרך לפיתוחו של חיסון נגד נגיף הקורונה | מתנדבים ראשונים שהתנסו בו פיתחו נוגדנים ברמה דומה לכאלה שחלו בקורונה והחלימו ממנה | המניות של החברה מזנקות בינתיים

לאחר שנוסה על בני אדם: פריצת דרך משמעותית בחיסון לקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

האם נראה חיסון לקורונה בקרוב? ובכן, על פי הודעתה של חברת "מודרנה" המפתחת חיסון לנגיף, זה קרוב מתמיד. חברת "מודרנה" האמריקנית הודיעה היום (שני) כי צלחה את השלבים הראשונים בדרך לפיתוח חיסון. לדבריהם, נסיינים שהשתתפו בשלב הראשון פיתחו נוגדנים ברמה דומה לזו שבקרב אנשים שהחלימו מקורונה – וכעת הניסוי יעבור אל השלבים הבאים מידית, כשהשלב העיקרי צפוי להתחיל כבר בעוד כחודש. כך דווח בחדשות 12.

השלב שעבר בהצלחה הוא שלב היעילות והבטיחות. בשלב הנסויים לחיסון המכונה MRNA-1273 השתתפו 45 נסיינים עד כה, שקיבלו את החיסון במינונים שונים. בתחילה חולקו המשתתפים חולקו ל-3 קבוצות שוות בגודלן, וכל קבוצה קיבלה חיסון במינון שונה: 25 מיקרוגרם, 100 מיקרוגרם ו-250 מיקרוגרם. התוצאות החיוביות שהגיעו היום מתייחסות לשתי הקבוצות הראשונות שקיבלו 25 ו-100 מיקרוגרם.

המשתתפים בקבוצות אלו קיבלו שתי מנות, כשהמנה השנייה ניתנה 29 ימים לאחר הראשונה. ביום ה-43 לניסוי, שבועיים לאחר מתן המנה השנייה, התגלו נוגדנים בקרב 8 משתתפים לפחות. בקרב חברי הקבוצה שקיבלה 25 מיקרוגרם התגלו נוגדנים ברמה זהה לשל חולים שהחלימו מקורונה, ובקרב קבוצת ה-100 התגלו נוגדנים ברמה גבוהה יותר משל מחלימים.

עם זאת, לא ברור אם אכן הנוגדנים שפותחו יכולים למנוע את המחלה, ועל כן תעבור כעת החברה לשלב השני בפיתוח החיסון באופן מידי, והוא יכלול בדיקה האם הנסיינים אכן חסינים כעת לנגיף. השלב השלישי והקריטי עתיד להתחיל כבר בעוד כחודש, והוא יכלול אלפי משתתפים שיקבלו את החיסון.

לאחר הודעת החברה - בשעת בוקר מוקדמת (שעון ארה"ב) זינקו המניות שלה בעשרות אחוזים, כל זאת טרם נפתח המסחר בבורסה. כעת נותר להמתין לתוצאות השלב השלישי והמכריע.

קורונה חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד