י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בחסדי שמיים

גורם בקהילה היהודית באיראן: לא נגרם נזק לקבר מרדכי ואסתר

לאחר השריפה בקברם של מרדכי ואסתר בעיר המדאן באיראן. גורם בקהילה היהודית המקומית אומר ל'יתד נאמן' כי ברוך השם הבנין על הקבר לא ניזוק כלל 

גורם בקהילה היהודית באיראן: לא נגרם נזק לקבר מרדכי ואסתר
קבר מרדכי ואסתר בהמדאן-איראן צילום: באדיבות המצלם

אחרי השריפה במתחם קבר מרדכי ואסתר באיראן, אומר גורם בקהילה היהודית באיראן לעיתון 'יתד נאמן' כי "ברוך השם הבנין על הקבר לא ניזוק כלל, היתה שריפה בבית הכנסת הסמוך שגרם לנזק והשחיר את הקירות בעשן, אבל ההיכל וספר התורה לא ניזוקו".

כזכור, בשבוע שעבר על הכניסה לקבר אסתר ומרדכי בהמדאן - איראן, התגלו איורים של תמונת קאסם סולימאני שחוסל על ידי ארצות הברית, והכיתוב "נקמה קשה" מימין והכיתוב "ההבטחה שמומשה" של נסראללה מצד שמאל.

אדם בודד הצליח להיכנס למתחם הקבר דרך סניף בנק שצמוד לו ולהצית אש במקום, שכובתה ע"י לוחמי האש.

לאחר שהשריפה כובתה, התגלה כי נגרם נזק למקום, הקירות הושחרו בעשן, אבל ההיכל וספר התורה לא ניזוקו.

מיד לאחר השריפה, פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, (דיווח שהוסר לאחר מכן) כי אדם ניסה להגיע למתחם הקבר, ייתכן במטרה לפגוע בו, אך לא הצליח.

ג'ונתן גרינבלט, נשיא הליגה נגד השמצה סיפר כי המתחם הוצת ביום שישי האחרון. בתוך כך גורם בממשלת ארה"ב גינה את המהלך.

ג'ונתן גרינבלט כתב בטוויטר כי "פורסמו דיווחים מטרידים מאיראן על שריפת קבר אסתר ומרדכי, אתר הקודש של היהודים. אנו מקווים כי הרשויות יעמידו לדין את מבצעי המעשה האנטישמי והתחייבות להגן על אתרים קדושים של מיעוטים דתיים באיראן".

אילן קאר, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למאבק באנטישמיות הגיב לשריפה ואמר: "אנו מגנים בחריפות את ההתקפה על קבר אסתר ומרדכי בהמדאן, איראן", כתב אילן קאר בחשבון הטוויטר של הארגון למאבק נגד אנטישמיות, גורם בממשל ארה"ב אמר כי היו איומים נגד הקבר שלושה חודשים קודם לכן. אילן קאר הוסיף כי "הממשלה האיראנית היא התומכת העיקרית באנטישמיות יש לעצור את הדברים האלה ולהגן על הקהילה היהודית ומיעוטים אחרים".

הפדרציה היהודית-איראנית-אמריקאית של ניו יורק ולוס אנג'לס הביעה צער על הדיווחים בהצהרה, וקראה להעמיד לדין את העבריינים ולהעניש אותם.

איראן קבר מרדכי ואסתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד