י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"כאמצעי מניעה נגד קורונה"

טראמפ הפתיע: לוקח תרופות נגד מלריה

נשיא ארצות הברית הודיע כי הוא נוטל מזה שבוע וחצי הידרוקסיכלורוקווין, שיעילותה נגד נגיף הקורונה לא הוכחה

טראמפ הפתיע: לוקח תרופות נגד מלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אתמול (שני) שהוא לוקח הידרוקסיכלורוקווין מזה כשבוע וחצי, "כאמצעי מניעה נגד קורונה". הידרוסיכלורוקווין היא תרופה נגד מלריה ונעשה בה שימוש גם לטיפול בדלקת מפרקים.

כשנשאל בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן מדוע החל להשתמש בתרופה, השיב כי "שמעתי עליה דברים מאוד טובים". הוא סיפר שהוא נוטל כדור מידי יום, והסביר כי "בהמשך אפסיק לקחת את התרופה", אך הוסיף כי הוא מחכה לחיסון או למציאת תרופה לנגיף. טראמפ ציין שהחל ליטול את התרופה בתיאום עם הרופא של הבית הלבן, וסיכם כי "עד כה נראה שאני בסדר גמור"

"אין מידע על כך שחשיפה מוקדמת לתרופה אכן יעילה נגד נגיף הקורונה", אמר ד"ר דוד בולוור מאוניברסיטת מינסוטה, שמפקח על ניסוי הבוחן אם הידרוקסיכלורוקווין מונע הידבקות בנגיף. "יייתכן שכן וייתכן שלא, אנחנו עדיין לא יודעים. אני ממליץ להשתמש בתרופה אך ורק במסגרת ניסוי קליני מפוקח", סיכם.

במקביל, תקף טראמפ שוב את ארגון הבריאות העולמי ואישר כי הוא שוקל להפסיק את המימון האמריקאי עבורו לצמיתות. "הם בובה של סין. אם לנסח את זה בנחמדות, הם עסוקים בעיקר בסין".

לדבריו, ארה"ב מספקת לארגון מימון שנתי העומד על כ-450 מיליון דולר, יותר מכל מדינה אחרת בעולם. "הם נתנו לנו הרבה מאוד עצות גרועות", אמר טראמפ שהוסיף שתוכנית הקיצוץ נובעת מהעובדה ש"לא מתייחסים אלינו בצורה הראויה".

דונלד טראמפ קורונה מלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד