י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בעוד בתי הכנסת סגורים

מחר: עונת הרחצה נפתחת ואזרחי ישראל יורשו להגיע לחופים

ביום רביעי תיפתח עונת הרחצה ואזרחי ישראל יורשו להגיע לרחוץ בחופי הים בכפוף להנחיות המפורטות של משרדי הבריאות והפנים • שר הפנים: "ההחלטה הייתה הכרחית" • ובינתיים: בתי הכנסת נותרים סגורים

מחר: עונת הרחצה נפתחת ואזרחי ישראל יורשו להגיע לחופים
חוף ים. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מחר (רביעי) ייפתחו 136 חופי רחצה ברחבי הארץ בכפוף להנחיות התו הסגול שגיבש משרד הפנים. עשרות מיליוני שקלים יוקצו לרשויות החוף לתפעול החופים. שר הפנים דרעי אמר על הקדמת פתיחת עונת הרחצה: "ההחלטה הייתה הכרחית"

המתווה מפרט את ההנחיות לפתיחת החופים ואחריות הרשויות המקומיות ליישומן. בין השאר, נקבע כי המרחק בין המתרחצים יהיה שני מטרים  והוא יסומן, כרוז ישמיע את ההנחיות מדי שעה, שילוט מפורט יוצב בחוף, השירותים יחוטאו אחת לשעה, לא יותר שימוש במלתחות ובמקלחות במבנים סגורים ועוד. לשם יישום ההנחיות יועבר תקציב ייעודי לרשויות החוף.

עונת הרחצה הייתה אמורה להיפתח בתאריך ז' באייר, אך עקב התפשטות נגיף הקורונה נדחה מועד הפתיחה לט' בסיון , מאחר שהממשלה החליטה על הקלות וחזרה הדרגתית לשגרה, הוקדמה פתיחת עונת הרחצה למחר.

בשנת 2019 טבעו בישראל 27 רוחצים למוות. מנתוני משרד הפנים עולה שכ -90% ממקרי הטביעה בחופים התרחשו בהיעדר מציל, או בחופים אסורים לרחצה וכן לאחר סיום שעות שירותי ההצלה. 

לפי הוראות משרד הפנים, המצילים יפעלו ויתמקדו אך ורק בעבודתם המקצועית כמתחייב על פי צו הסדרת מקומות רחצה ולא תוטל עליהם כל משימת אכיפה נוספת בהקשר של הקורונה.

הרשויות המקומיות יצטרכו לוודא שההוראות יעברו לציבור המתרחצים ולכן בכל שעה עגולה תושמע במערכת הכריזה של תחנת ההצלה, את נוסח ההודעה הבאה: "נופש נכבד. בהתאם להנחיות משרד הבריאות הנך מתבקש לחבוש מסכה בכל זמן שהותך בחוף וכן לשמור מרחק של 2 מטרים בין מקבץ נופשים למשנהו. בילוי נעים."

שר הפנים, אריה דרעי: "ההחלטה על הקדמת עונת הרחצה הייתה הכרחית לנוכח רצונם הטבעי של אזרחי ישראל לצאת ולהתאוורר בחופים לאחר חודשים של סגר והגבלות. עתה יוכלו כולם לרחוץ בהנאה בחופים המוכרזים, בכפוף להנחיות המפורטות בעקבות משבר הקורונה. גם בעונת הרחצה הנוכחית נוכל להיכנס לחופים ללא תשלום. אני שב ומזכיר: לא שוחים בחוף ללא מציל. הישמעו להנחיות וכך תשמרו על חייכם וביטחונכם. אני מאחל לעם ישראל עונת רחצה מהנה ובטוחה".

ובינתיים, בעוד רוב המקומות נפתחים וחוזרים לשגרה, דווקא בתי הכנסת נותרים סגורים ועד לשעה זו טרם התקבלה החלטה לגביהם.

עונת הרחצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד