י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחדות?

נתניהו שיתף את הפרשן שקרא לחשוף את הקלטות אשכנזי

יומיים לאחר הקמת ממשלת האחדות: ראש הממשלה משתף למיליוני עוקביו קריאה של פרשן "ישראל היום" ליועמ"ש לפרסם את ההקלטות בהן נחשד שר החוץ

נתניהו שיתף את הפרשן שקרא לחשוף את הקלטות אשכנזי
בנימין נתניהו בלשכתו צילום: צילומסך

יומיים בלבד מכהנת ממשלת האחדות, אך הסדקים בין כחול לבן לליכוד עדיין כאן. כך למשל הבוקר (רביעי) משתף ראש הממשלה קריאה של פרשן "ישראל היום" ליועץ המשפטי לפרסם את הקלטות פרשת הרפז בהן נחשד שר החוץ כיום והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

בין דבריו, כותב פרשן ישראל היום חיים שיין, "למנדלבליט נותרו שתי ברירות קשות - היועמ"ש חייב להתיר את פרסום הקלטות הגנוזות - או להתפטר. פרשת מנדלבליט־אשכנזי מסרבת לדעוך ולרדת מסדר היום. ניסיונות ההסתרה והטיוח רק מגבירים את החשדות, ומצדיקים את תחושת הציבור שמערכת אכיפת החוק מצויה באחד מרגעי השפל העמוקים בתולדות המדינה".

שיין מוסיף, "מה שהתחיל כשמועות, כקטעי דברים וכסיקור שולי, מקבל במהירות תאוצה שיש בה כדי לייחס מעשים פליליים שנעשו, לכאורה, בידי מי שעומד בראש התביעה וחורץ גורלות. אדם במעמדו, חשוב שידיו יהיו נקיות מכל רבב. אין אלכוג'ל בעולם שיוכל לנקות ידיים, שבכוח המשרה מנסות למנוע את גילוי האמת. אחד משופטי בית המשפט העליון כבר כתב בעבר על פקידי ציבור שמקפידים על ניקיון בגדיהם ופחות על ניקיון ידיהם".

עוד הוא הוסיף, "האינטרס העליון של מנדלבליט חייב להיות פרסום הקלטות. לא להסתיר ולא להסתתר מאחורי טענות שלא יכולות להישמע על ידי יועמ"ש. אי־פרסומם ימשיך לרדוף אותו ואת כל מי שהיה קשור באותה קנוניה לכאורה. רק פתי יקבל את הסכמתו לחשוף את הקלטות רק בפני שופטי בית המשפט העליון. הציבור מעוניין וזכאי לדעת מה יש בקלטות ושמא החלטותיו בעניין נתניהו הושפעו משיקולים זרים".

הפרשן התייחס גם לדבריו של השר לשעבר משה ניסים ששימש בעבר כחבר בוועדת האיתור שהמליצה על מנדלבליט ליועמ"ש, שאמר בימים האחרונים כי לו המינוי של מנדלביט היה מגיע היום לדיון הוא לא היה מאושר.

גבי אשכנזי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד