י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פסיקה בלתי-אנושית

סערה במדינה: קיבל גזר דין מוות באמצעות ה'זום'

פונית'אן גנסאן, בן 37 מסינגפור, הורשע בתיאום סחר של סמים בין שני שליחים ב-2011 ופסק דין המוות ניתן לו באמצעות טכנולוגיית ה'זום'. ארגוני זכויות אדם בעולם - מוחים

סערה במדינה: קיבל גזר דין מוות באמצעות ה'זום'
אסיר אזוק ברגליו. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסינגפור נגזר עונש מוות בשיחת "זום" על אזרח מלזי שהורשע בסחר בסמים. בשל מגבלות הקורונה לא התאפשר לקיים את הדיון בבית המשפט וזאת הפעם הראשונה שבה ניתן העונש באמצעות האפליקציה שהפכה להיות פופולרית בתקופת הקורונה. הדבר עורר סערה בשל חוסר הרגישות של גזירת פסק הדין ע"י זום, ארגוני זכויות אדם מחו על כך ואמרו כי זו פסיקה "בלתי-אנושית".

האדם שהורשע למוות הוא פונית'אן גנסאן, בן 37, והוא הורשע בתיאום סחר של סמים בין שני שליחים ב-2011. הוא הכחיש כל קשר, אולם בית המשפט דחה את הבקשה שלו.

דובר מטעם בית המשפט העליון של סינגפור הגיב לרויטרס על הסערה ואמר כי "למען ביטחונם של כל המעורבים בהליך", הוחלט כי הדיונים על התיק יהיה בצורה מקוונת.

ב"בחדרי חרדים" כבר דווח בעבר על גזר דין מוות שנגזר על אדם בניגריה שבאפריקה באמצעות האפליקציה "זום", גם שם הדבר עורר סערה וארגוני זכויות האדם מחו על כך, אולם הפעם הדבר כבר נעשה במדינה דמוקרטית שמתפארת בזכויות האדם שבה.

עורך דינו של גנסאן אמר כי הלקוח שלו שוקל לערער על ההחלטה, אך אמר כי הוא לא מתנגד לשימוש בשיחת וידאו משום שזו הדרך היחידה לקבל את ההחלטה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד