ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הכרעה מקוממת

ביהמ"ש העליון קבע: פייסבוק לא אחראית להסתה לטרור

בית המשפט העליון בארה"ב קבע סופית כ הרשת החברתית העולמית פייסבוק, אינה אחראית להסתה לטרור ברשת החברתית, זאת בתגובה לתביעת ענק בסך מיליארד שקלים שהגיש ארגון שורת הדין | מגישת העתירה הגיבה בצער: "החלטה זו מהווה קרקע פורייה להסתה לאלימות עבור ארגוני הטרור – והפעם בחסות בית המשפט"

ביהמ"ש העליון קבע: פייסבוק לא אחראית להסתה לטרור
פייסבוק צילום: pixsabay

בתום מאבק משפטי שנמשך כארבע שנים, פסק בית המשפט העליון בארצות הברית כי ענקית המדיה החברתית "פייסבוק" לא תישא באחריות ובהשלכות כתיבת תוכן אלים מצד משתמשי המדיה החברתית אשר יקראו להסתה לטרור ולרצח כנגד ישראלים.

זאת, בעקבות תביעת ענק על סך מיליארד ש"ח שהוגשה בבית המשפט המחוזי בניו יורק נגד חברת פייסבוק, על ידי ארגון 'שורת הדין' המתמחה במאבק משפטי-כלכלי בארגוני טרור. התביעה מייצגת את משפחתו של טיילור פורס ז"ל אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע דקירה בירושלים על ידי מחבל חמאס, ונפתלי פרנקל הי"ד אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו על ידי חוליית חמאס, יחד עם משפחותיהם של שלושה נפגעי טרור ישראלים-אמריקנים נוספים, אשר נפצעו או נרצחו, על ידי מחבלים פלסטינים. הטיעון המרכזי של התביעה עומד על כך שחברת פייסבוק מספקת, ביודעין, את שירותיה כמדיה חברתית לארגון הטרור חמאס ולמחבלים בודדים. לדברי התביעה, פייסבוק מפירה את החוק נגד טרור בארה"ב -ATA (Anti-Terrorism Act), שנחקק בשנת 1992, האוסר על עסקים אמריקניים לסייע בכל אספקה חומרית, כולל שירותים, שייעודם הינו לארגוני טרור ומנהיגיהם.

התביעה, אשר הוגשה על ידי נשיאת ארגון 'שורת הדין', עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, בבית המשפט המחוזי הפדרלי של דרום מדינת ניו יורק בשנת 2016, דורשת תשלום פיצויים נזיקיים ועונשים לקורבנות האמריקנים של חמישה פיגועים שונים, שאירעו בין יוני 2014 ומרץ 2016. כל ההתקפות הללו בוצעו על ידי החמאס, המוכר במדינות העולם המערבי כארגון טרור, מן המסוכנים ביותר. בחלוף כשנה, דחה בית המשפט המחוזי את טענות התביעה ולאחר מכן ערער ארגון שורת הדין לערכאה המשפטית הגבוהה ביותר, בית המשפט העליון, אשר דחה סופית את הטענות וקבע כי לא ניתן להאשים את חברת פייסבוק באחריות התכנים המתפרסמים בה ובכך נתן לה חסינות.

כתב התביעה מציין כי בכירים רשמיים מטעם החמאס, כולל איסמעיל הניה, מבכירי מנהיגי הארגון, ומחמוד א-זהאר, דובר הארגון, משתמשים בשירותי הרשת החברתית באמצעות חשבון השייך להם, והמשמש אותם לפיגועים הנוראיים ביותר כנגד אזרחים תמימים.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר הגיבה לפסק הדין ואמרה כי "לא ייתכן כי בית המשפט יכשיר הסתה לטרור ולאלימות ברשתות החברתיות תוך העלמת עין מוחלטת מצד מפעילי פלטפורמות המדיה כמו פייסבוק. החלטה זו מהווה קרקע פורייה להסתה לאלימות עבור ארגוני הטרור – והפעם בחסות בית המשפט. המאבק שלנו לא נגמר ונמשיך לתמוך בקורבנות הטרור שידרשו שינוי חקיקה בנושא".

ניצנה דרשן לייטנר שורת הדין הסתה לטרור פייסבוק בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד