ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נהג הרכב החל במרדף

בצה"ל מאשרים: התקרית שאירעה אתמול נחקרת כניסיון פיגוע

דובר צה"ל מאשר - התקרית שאירעה אתמול בחווארה נחקרת כניסיון פיגוע - נהג רכב ישראל שנסע עם שני נערים טרמפיסטים אוים בנשק על ידי פלסטיני - אחד מהנערים שהיו ברכב אמר "הנהג הגן עלינו" •  ע"פ עדויות בשטח חשוד כיוון נשק לעבר רכב ישראלי וניסה לירות לעבר יושביו 

בצה"ל מאשרים: התקרית שאירעה אתמול נחקרת כניסיון פיגוע
צילום: עמיאל ליבמן

אתמול (רביעי) בשעות אחר הצהריים פלסטיני איים בנשק על רכב ישראלי שבתוכו היה נהג ושני נערים טרמפיסטים סמוך לכפר חווארה שבמרחב החטיבה המרחבית ״שומרון.

על פי עדויות נוסעי הרכב, חשוד פלסטיני כיוון כלי נשק לעבר רכב ישראלי וניסה לירות לעבר יושביו. נהג הרכב הישראלי שהיה עם אקדח והבחין בחשוד החל במרדף אחריו שכלל ירי לעברו. הפלסטיני נמלט והתקרית הסתיימה ללא נפגעים.

אחד מבני הנוער שהיו ברכב והתקפו על ידי החשוד הפלסטיני בחווארה, הוא אחיה ליפניק, בנם הבכור של שירלי ואוהד ליפניק ששכל לפני כשנתיים את אחיו ואחותו אורי ורואי בתאונת דרכים שזעזעה את המדינה. אחיה, בנם הבכור של משפחת ליפניק ששכלו לפני שנתיים שני ילדים בתאונת דרכים, הוא אחד הנערים שהותקפו היום בחווארה. אחיה: "הנהג הגן עלינו". 

ליפניק נסע ברכב יחד עם חברו אליעזר, כטרמפיסטים, והיו בדרכם לתיכון בו הם לומדים בשבי שומרון. במהלך הנסיעה התקרב אליהם פלסטיני כשהוא מכוון אקדח לכיוונם, ומנסה לירות. אז יצא הנהג עם נשקו, ירה פעמיים באוויר וחזר לרכב.

אחיה ליפניק בן ה 15 מספר: "נסענו בכביש, היו פקקים, פתאום התקרב בן אדם, שלף אקדח, ניסה לירות עלי, ואז הנהג ניסה לעזור לנו"

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, הגיע לתחנת המשטרה, קודם לכן שוחח עם גורמים בכירים בצה"ל ועם גורמים בכירים במשטרת ישראל.

דגן הסביר: "הגעתי לתחנת המשטרה כדי לחזק את הנוסעים ברכב שהותקפו, נמנע היום אסון בזכות תושייה של אדם אחד, שצריך להעניק לו צל"ש. המחבל היה יכול לארוב לרכבים נוספים כשהם נכנסים לתוך מלכודת מוות, הפקק בחווארה כשלמולם חמוש. האירוע הזה הוא תוצאה ישירה של ההסתה של אבו מאזן, שהודיע אמש כי הוא מבטל את התיאום הבטחוני עם ישראל. הרוצחים במדים חושפים את פרצופם האמיתי. אני מחזק את הנהג שפעל באומץ ואת הנערים שגילו תושייה ויצרו קשר עם מוקד הבטחון של המועצה".

טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד