ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"ספירה לאחור להשמדת ישראל"

מתקפה איראנית על אתרים של בתי חב"ד, יד לאחים ואיחוד הצלה

בכמה אתרים בישראל - בהם גם אתרים חרדים - מופיע הבוקר כיתוב ששתלו האקרים איראנים: "הספירה להשמדת ישראל החלה לפני זמן רב" • אל הכיתוב צירפו סרטון המדמה מתקפה על ישראל • מנהל אתרי חב"ד ל'בחדרי': "מדובר בפריצה איראנית שמכוונת ישירות ליום ירושלים"

מתקפה איראנית על אתרים של בתי חב"ד, יד לאחים ואיחוד הצלה
מתקפת הסייבר בזמן אמת צילום: צילום מסך

כחלק ממתקפת סייבר רחבת היקף מצד גורמים אנטי ישראלים, נפרצו שרתי חברת upress ובמאות אתרים הושתלו סרטונים אנטי ישראליים.

בין האתרים שנפרצו הבוקר אתר ארגון 'יד לאחים' , אתר ארגון 'הצלה', אתר רשת האופנה "בנים", עשרות אתרים של בתי חב"ד, ועוד אתרי חדשות ישראליים שנפרצו על ידי אקרים איראניים. כך על פי הדיווחים. 

גם האתר של תנועת 'נאמני תורה' נפרץ כשאנשים רבים ניסו להיכנס לאתר התנועה וקיבלו הודעה המבקשת מהם להפעיל את המצלמה עם כיתוב "הספירה לאחור להרס ישראל התחילה מזמן".
האתרים, שכנראה הותקפו בידי האקרים ממדינות ערב, עם חשד סביר כי איראן עומדת מאחורי המתקפה. בשיחה שקיימנו עם יוסי מור יוסף, מנהל פלטפורמת "חב"ד שעל אתר" ויועץ פתרונות web, שמפעילה את רשת האתרים של בתי חב"ד שהותקפו, הוא מאשר את הדברים.

אתר נוסף שנפרץ בידי ההאקרים הוא "שמעו ותחי נפשכם", שבו מופיעים העלון והרצאותיו של המרצה הרב עידו ובר. ממערכת האתר נמסר כי, "החל מהבוקר אנו שוקדים על הטיפול באתר לאחר שנפל קרבן למתקפה אנטי ישראלית. אנו תקווה שנצליח לתקן את הנזקים ולהחזיר את המצב לקדמותו. כמובן שההתנכלות הזו גורמת לנו להוסיף ולשכלל את הפצת דבר התורה וזיכוי הרבים במסגרת האתר וכן נרבה וכן נפרוץ".

"החל מאמש מתבצעת מתקפה איראנית נרחבת על אתרים ישראלים. מדובר במתקפה שמכוונת ישירות ליום ירושלים. מדובר באי-זמינות של מאות אלפי אתרים לפי הערכת המומחים", אומר לנו מור יוסף.

לדבריו, "מרכז הסייבר הלאומי מודע לעניין, אך לא מפרסם בתקשורת כדי לא ליצור הד תקשורתי. חלק מהאתרים שמנוהלים דרכינו בשרת של חברת upress נפגעו גם הם מההתקפה. הטכנאים שוקדים ברגעים אלו להתגבר על ההתקפה. אנו עוקבים ועושים כל מאמץ כעת להחזיר את האתר לשגרה".

צילום מסך מתוך האתרים שנפרצו

בימים אלו של מגפת הקורונה בהם קניות האונליין הפכו לזירת המכירות הכי לוהטת, פגיעה זו באתרים משמעותית יותר. מטה הסייבר הלאומי עוסק משעות הבוקר בחקירת הפריצה, כחלק משורת תקיפות סייבר נגד ישראל בתקופה האחרונה.

הני כ"ץ מנכלי"ת רשת בנים כתבה הבוקר ואמרה, "מסתבר שגם האיראנים יודעים באיזה אתרים הישראלים נמצאים. גאים להיות בחזית הסייבר, ולא נרתעים מהאיומים. מאמינה שהאתר יעלה חזרה בתוך זמן קצר, בינתיים נהיה חלק מהמערכה".

יצוין כי ככל הידוע בשלב זה מדובר בעיקר באתרים אינפורמטיבי שאינו מכיל מידע רגיש.

הודעה שקיבלו לקוחות של upress

האתרים שהותקפו משתמשים בפלטפורמת וורד פרס, "לקוחות יקרים", נמסר מטעם וורד פרס, "היום בשעה מוקדמת זיהינו מתקפת סייבר רחבת היקף על אתרים רבים שמאוחסנים אצלנו. מדובר במתקפה מכוונת ורחבה של גורמים אנטי ישראליים (איראניים). זיהינו חולשת אבטחה בתוסף וורדפרס שגרמה לפרצה, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם רשות הסייבר הממשלתית, מבצעים חקירת אבטחה ומטפלים בכל האתרים".

"אנחנו כרגע עובדים בכל המרץ כדי לתקן את נזקי התקיפה בהקדם האפשרי. האתרים שלכם והמידע שלכם מגובים במערכי הגיבוי שלנו ואנחנו פועלים על מנת לטפל בכל האתרים שנפגעו. זה אירוע קשה מאוד ואנחנו מבטיחים שנעבור אותו".

אקרים פריצה יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד