ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

כוחות הביטחון במצוד אחר רוצח החייל עמית הי"ד; אבן חשודה נאספה מהזירה

נמשך במרץ המצוד של כוחות הביטחון אחר המחבל שרצח באמצעות אבן את לוחם צה"ל עמית בן יגאל בשבוע שעבר. הכוחות נכנסו לכפר בו בוצע הפיגוע ואספו אבנים שאחת מהן חשודה ששמשה ברצח החייל

כוחות הביטחון במצוד אחר רוצח החייל עמית הי"ד; אבן חשודה נאספה מהזירה
עמית בן יגאל הי"ד צילום: דובר צה"ל

במערכת הביטחון ממשיכים במצוד הנרחב אחר המחבלים שהרגו את לוחם צה"ל עמית בן יגאל בשבוע שעבר, על פי דיווח בוואלה ניוז, כוח של סיירת גולני נכנס לכפר יעבד בו בן יגאל נהרג ואסף אבנים שככל הנראה שימשו את המחבל, כבר מיד אחר הפיגוע הכוח אסף את האבנים שעל פי החשד שימשו את המחבלים, אך בעקבות חשד שעלה בחקירה, הכוח נשלח פעם נוספת אל הכפר לאסוף אבנים במיקום שני, שלפי החשד שימש את המחבלים.

כזכור ב-12 במאי נכנסו לוחמי סיירת גולני לכפר יעבד לצורך עצירת מבוקשים. לקראת היציאה מהכפר, התהלכו הלוחמים סמוך למבנה בן שלוש קומות. אבן אחת הושלכה לעבר הכוח ולא פגעה ומיד לאחר מכן אבן נוספת שפגעו בפניו של הלוחם בן יגאל שנהרג. כוח אחד מיהר לטפל בלוחם וכוח נוסף נכנס לתוך המבנה והחל לעצור חשודים. מפקד סיירת גולני וסגנו ניהלו את פעולת המעצרים.

במערכת הבטחון עצרו עשרות חשודים מהכפר, ובמערכת מעריכים כי אחד מהחשודים הוא המחבל שזרק את האבן על הלוחם בן יגאל ונותר רק לפצח את זהותו. עם זאת, גורמי ביטחון ציינו כי קשה להצביע על החשוד המרכזי מאחר שרוב העצורים הם מאותה חמולה. ובשלב זה הם מגינים אחד על השני ומכחישים כל קשר לפיגוע.

לאחר עצירת החשודים ובכדי להמשיך את פעולות החקירה, הוחלט בצה"ל שסיירת גולני תיכנס פעם נוספת לתוך הכפר כדי לאסוף אבנים מנקודת הפיגוע. הלוחמים אספו אבנים שלפי החשד אחת מהן פגעה בלוחם והעבירו אותן לידי גורמי החקירה.

בשלב הזה האבנים נמצאות בטיפול המעבדה לזיהוי פלילי של משטרת ישראל. לדברי גורמים בפיקוד המרכז, לא ברור אם האבנים שנאספו מהשטח הן אלו שהושלכו על הלוחמים, אך במידה וניתן יהיה לאתר את ממצאי DNA של הלוחם - יכלול השלב הבא מאמץ לאתר ממצאי DNA של המחבל שהשליך את האבן. החוקרים ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי ממתינים לאימות נתונים ופריצת דרך.

 

צה"ל עמית בן יגאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד