ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הסדקים בקואליציה

אמסלם: "מנדלבליט עבריין"; ניסנקורן: "קו אדום"

פחות משבוע להשבעת הממשלה, הסדקים בתוך הממשלה, בין כחול לבן לליכוד - מתרחבים. השר אמסלם השתלח הבוקר ביועץ המשפטי לממשלה, ובתגובה שר המשפטים הנכנס מיהר לגנות

אמסלם: "מנדלבליט עבריין"; ניסנקורן: "קו אדום"
אבי ניסנקורן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון הבוקר (חמישי) לגלצ, התייחס השר המקשר בין הכנסת לממשלה, דוד אמסלם, למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפוי להיפתח ביום ראשון והטיח האשמה חמורה ביועץ המשפטי לממשלה.

לדברי השר אמסלם, "שלב ההפיכה לא נעצר, אלא מגיע לשערי ביהמ״ש". הוא הוסיף, "אני לא מכיר מדינה אחת בעולם שמייחסת שוחד לראש ממשלתה או למאן דהוא בעקבות סיקור תקשורתי אוהד".

השר הוסיף ותקף את היועץ המשפטי לממשלה שנתניהו עצמו מינה, וטען כי נתניהו שגה במינוי מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש. הוא ציין בהקשר זה את הקלטות פרשת הרפז ששבו לכותרות, ואמר, "על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין".

השר טען עוד כי, "צריך לבדוק את כל מה שקרה פה. אין מחלוקת על כך שהוא שיבש חקירה. זה לא שיבוש רגיל, לא כזה שמלמדים בקורס חוקרים. הוא למעשה מוטמע בתוך צוות החוקרים, ושם הוא שיבש עם החוקרים את החקירה. זה השיבוש הכי חמור שיכול להיות. אנשים שמעו את ההקלטות, לא צריך פרופסורים ופרשנים. אני מבין עברית, פשוטה".

מי שמיהר להגיב לטענות של אמסלם הוא איש כחול לבן, שר המשפטים הנכנס אבי ניסנקורן, שכתב: "אני שב ומבהיר: יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב לשר המשפטים ניסנקורן, ואמר: "חציית קו אדום זה יועץ משפטי שקיבל ממך גם את תפקיד המבקר על עצמו ומסתתר מאחורי חומה גדולה של צווי איסור פרסום שהבטחת להמשיך ולבצר אותה".

קרעי הוסיף, "נמשיך להדהד את העובדה הזו לציבור עד שמנדלבליט יתמוך בחופש המידע גם כשזה נוגע בו ויבקש להסיר את צא"פ או שילך הביתה".

דוד אמסלם אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד