ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המשבר הכלכלי

ועדת הכספים: "יישארו כ-400 אלף מובטלים לאחר הקורונה"

נראה כי המשק בישראל מגלה סימני התאוששות כשרוב העובדים שיצאו לחל"ת כבר שבים לעבודתם, אך מנגד מנתוני ועדת הכספים עולה, כי לפי הנתונים שבידיהם כ- 400 אלף איש יישארו בבתיהם ולא ישובו למעגל העבודה

ועדת הכספים: "יישארו כ-400 אלף מובטלים לאחר הקורונה"
ח"כ עודד פורר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"נישאר עם 300 - 400 אלף איש מחוץ למעגלי העבודה לאחר כל צעדי הממשלה", כך העריכה נציגת המשרד בדיון דיווח בוועדת הכספים הזמנית, זאת נוסף על הציבור שלא לקח חלק במעגל העבודה הפעיל קודם למשבר. סגן החשב הכללי ציין כי עד כה בוצעו 32.6 מיליארד ₪ מתוך התוכנית לסיוע למשק במשבר הקורונה. הסכום מהווה 38% מהתוכנית העומדת על כ-86.8 מיליארד ₪. ברשות המיסים ציינו כי שולמו כ-710 אלף מענקים ל-341 עצמאים בפעימות השונות, בהיקף של כ-2.76 מיליארד ₪.

מנגד, ציינו ברשות כי הפסידו בחודשים מרץ – אפריל כ-10 מיליארד ₪ הכנסות כתוצאה מהמשבר, בנוסף למגזר השלישי לא הועבר עדיין שקל אחד בתוכניות הסיוע, במסגרת קרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים כ-20 אלף בקשות טרם נידונו, אין בתכנון תוכניות למענקים נוספים לעסקים במצוקה, וגם מועד לגבי החלת תוכנית הסיוע להשבת העובדים למשק בהיקף של 6 מיליארד ₪, אין עדיין, בדומה להקמת קרן להלוואות לעסקים במצוקה שנקבע שתוקם בלחץ ועדת הכספים, וטרם יצאה לדרך.

ארגון העסקים הקטנים והבינוניים קרא להחיל דמי אבטלה על העצמאים שלא חזרו לעבוד בחודש מאי, בדומה לשכירים, וארגון המסעדות העריך כי 10 עד 15 אחוז מהמסעדות לא יחזרו לפעול, ו-20 עד 30 אחוזים יחזרו לפעול אך יקרסו בחודשים הקרובים ללא סיוע הרשויות.

יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר: "אני מסיים את החודשיים האלה עם דאגה כנה ועמוקה לעתיד המשק הישראלי. עד לרגע זה הממשלה לא שמה תוכנית ברורה עם לוחות זמנים. אני רואה את התהום שהממשלה הזו דוהרת עליה, אנחנו מנסים להרים אמברקס כאן, אבל לקצב יש משמעות קריטית באירוע הזה, אנחנו כבר בפיגור עמוק, כל יום שאתם לא מאשרים את תוכניות הסיוע, זה יום שעוד ועוד עסקים מגיעים לנקודת הסף שלהם, לקריסה".

קורונה ועדת הכספים עודד פורר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד