י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המוסד בגדולתו

הנקמה היהודית: 60 שנה למבצע לכידתו של הצורר הנאצי אייכמן

60 שנה לאחר המבצע ההירואי בו אנשי המוסדר חצו יבשות כדי ללכוד את הצורר הנאצי אדולף אייכמן על אדמת ארגנטינה. היום נערך טקס לציון המאורע •

הנקמה היהודית: 60 שנה למבצע לכידתו של הצורר הנאצי אייכמן
ראש השב"כ נדב ארגמן צילום: Hadas Parush/Flash90

היום לפני 60 שנים בדיוק, המריא מטוס "אלעל" מבואנוס איירס לישראל ועליו הפושע הנאצי אדולף אייכמן.

מדובר בסיומו של מבצע מורכב של המוסד והשב"כ, הרחק משטח הארץ, בסביבה זרה ולא מוכרת,אשר הושתת על יסודות תכנון מבצעי קפדני ומדויק. הביצוע דרש מהלוחמים תעוזה, תכנון יסודי, מקצועיות, נחישות, דבקות במטרה ואמונה בצדקת הדרך.

תיק לצילום סמוי שהוכן בשירות עבור המבצע באמצעותו תועד אייכמן ע"י אנשי המבצעים של השב"כ // תקשורת שב"כ

בטקס לציון 60 שנה למבצע המורכב אמר ראש השב"כ, נדב ארגמן כי "מדובר בסיומו של מבצע מורכב של המוסד והשב"כ, הרחק משטח הארץ, בסביבה זרה ולא מוכרת, אשר הושתת על יסודות תכנון מבצעי קפדני ומדויק. הביצוע דרש מהלוחמים תעוזה, תכנון יסודי, מקצועיות, נחישות, דבקות במטרה ואמונה בצדקת הדרך.

דף מיומן המבצע בו תועד לראשונה אייכמן בצילום סמוי // תקשורת שב"כ

איסר הראל כתב בספרו "הבית ברחוב גריבלדי": "את הצוות המבצעי של כוח המשימה אפשר היה לגייס ממקור אחד בלבד: יחידת המבצעים של שירות הביטחון שהכרתיה היטב, כולם היו בעלי תושייה בעבודה. הם נבחרו בקפידה רבה מבחינת כושר וסגולות ואופי".

המבצע הנועז והמורכב ללכידתו של אדולף אייכמן, סגירת המעגל והבאתו למשפט בישראל, הם אבן דרך בעיצוב הערכים והיעוד עליהם התחנכו דורות של לוחמות ולוחמים ביחידת המבצעים של שירות הביטחון הכללי, ואני ביניהם.

מכתב שנשלח מראש השב"כ דאז, לבית ספר הממלכתי "קריית עמל", כדוגמה למענה לפניות השונות שהגיעו לשירות מאזרחי ישראל // תקשורת שב"כ

איסר הראל אמר בתדרוך כוח המשימה ערב יציאתו לדרך: "בערב ההוא השתדלתי להבהיר לאנשי הכוח את הייחוד המוסרי וההיסטורי של המעשה אשר הם עומדים לעשות. עתידים הם להבטיח שאחד מגדולי הפושעים בכל הדורות, שבמשך שנים הצליח להימלט מידי החוק והצדק, יועמד למשפט בירושלים, בירת האומה אשר שישה מיליונים מבניה נטבחו על ידי מנגנון הרצח שהוא עמד בראשו..."

אנו, עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי, ממשיכי דרכם של כוח המשימה של שנת 1960. אנו מבינים את גודל הזכות שנפלה בחלקנו וכפי שכתוב בחזון הארגון - "להקדים בכל זמן ומקום, בזכות אנשים בעלי תחושת שליחות, למען ביטחון מדינת ישראל".

אדולף אייכמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד