ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המאבק בשכונה לשיא

מעקב 'בחדרי' • ליאון מאשר: "החלטתי שהקאנטרי יפעל בשבת"

סוער בירושלים: ראש עיריית ירושלים משה ליאון העניק ראיון לעיתון מקומי בעיר בו הודיע כי בכוונתו לפתוח את בריכת השחייה בשכונת רמות בעיר שסביב הקמתה התחוללה סערה • ליאון הבהיר כי הבריכה תפתח בשבת והטענות הנשמעות בדבר נסיגת הסטטוס קוו בעיר אינן נכונות 

מעקב 'בחדרי' • ליאון מאשר: "החלטתי שהקאנטרי יפעל בשבת"
בריכת שחייה צילום: באדיבות המצלם

מעקב ׳בחדרי חרדים׳: חרף דרישת רבני השכונה, ראש עיריית ירושלים משה ליאון מאשר בקולו כי בריכת השחייה שהוצבה בשכונה החרדית בירושלים - תיפתח בשבת קודש.

ראש העירייה ליאון התייחס לסטטוס קוו בעיר ירושלים, ואמר בראיון לעיתון המקומי ׳ידיעות ירושלים׳ כי, ״אני לא מבין מאיפה הטענות על נסיגת הסטטוס קוו נובעות. רק לאחרונה החלטתי שהקאנטרי החדש ברמות א', שעתיד להיפתח בקרוב, יפעל גם בשבת״.

משה ליאון // יונתן, זינדל , פלאש 90

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' לפני כחצי שנה שיגרו רבני שכונת רמות הגאון רבי ישראל גואלמן והגאון רבי משה הלפרין מכתב אל ראש העירייה משה ליאון בו הם חידדו את עמדתם בנושאי הצביון הדתי בשכונתם.

הרבנים התייחסו במכתבם אז גם להפעלת הברכה בשכונה וכתבו כי "מכיוון שבין תושבי רמות, 85% נמנים על בני הציבור החרדי, ואף בשכונה שבה ממוקמת הבריכה עצמה, רוב התושבים הם בני הציבור החרדי. ומכיוון שהבריכה נבנתה מכספי הפיצוח ששילמו הרוכשים בקאנטרי, ובנייתה בוצעה על ידי משרד השיכון ומועברות על ידם לרשות עיריית ירושלים. מן היושר והצדק כי הפעלת הבריכה ושאר חדרי הספח, יהיו על ידי זכיין חיצוני שיוסכם על ידי כל הצדדים ובאופן שישרת נכונה את כל התושבים בהתאם לחלק היחסי ומבלי לפגוע בהלך הרגשות התושבים המאמינים".

נציין, כי נושא הקאנטרי בשכונת רמות עורר סערה פוליטית גם קודם אישור התקציב, אז התחייב ראש העיר לשעבר בפני הנציגים החרדים כי הבריכה לא תיפתח בשבת.

חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן מסר בתגובה ל׳בחדרי חרידם׳: "זה נוגד את ההסכמה עם ברקת בעת אישור התקציב לבניית המקום וגם את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם ראש העיר משה ליאון. זה חמור מאוד."

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין שום שינוי בסטטוס קוו בירושלים. הבריכה הקיימת בשכונת רמות בירושלים פתוחה בשבת. בתקופה הקרובה הבריכה עוברת שיפוץ מקיף ומנויי הבריכה יוכלו להשתמש במנוי הקיים שלהם בבריכת הקאנטרי שתיתן מענה לצורכי השכונה בתקופת השיפוצים".

משה ליאון רמות ידיעות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד