י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ויהי אחרי הקורונה

יואליש קרויס מסיר כפפות: היתה הפחדה ללא הסברה

יואליש קרויס, עסקן 'העדה החרדית' ממאה שערים, מזדעק בטור סוער ב'בחדרי חרדים' על התנהלות הרשויות מול הקורונה שבמקום לצאת במסע הסברים, יצרו פחד ובהלה בציבור ומציג שאלון קורונה ופרס של 1800 שקלים למי שיזכה לענות נכונה על השאלות

יואליש קרויס מסיר כפפות: היתה הפחדה ללא הסברה
יואליש קרויס בביתו במאה שערים צילום: משה ויסברג

מכתב גלוי לאלו אשר אינם שטופים בשטיפת המוח של התקשורת החרדית.

עוד בטרם אנו באים לדון בצורת ההנהלות מול נגיף הקורונה, ברצוני לציין ראשית את יחסנו בכלל לנגיפים השונים לעומת יחס הרשויות לכך.

ולדוגמא: נגיף החצבת. ידוע שישנו ויכוח בין רופאים בעולם' האם ראוי להתחסן או לתת לנגיף לחסן את הציבור (מה שנקרא חיסון עדר), אנו נוקטים בסברא שלא לחסן את הילדים כי בכך גופם שחווה את ההידבקות מתחסן בטבעיות מפני הנגיף.

ומהי התנהלות משרד הבריאות בסיפור? מלבד לזרוע פחד ובהלה בציבור ולספר שהנגיף הורג וממית, הם לא נותנים שום עצה או הדרכה ברורה כיצד להתמודד עם המחלה. ולשם דוגמא אספר על מה שקרה בביתי שלי.

היה זה לפני כשנתיים ומחצה, כאשר שבעה מילדיי נדבקו בחצבת, וב"ה החלימו כולם והתחסנו באופן טבעי, והנה, כעבור כחודש מאז החלמתם ביקרו בביתי שני חילונישער'ס (חילונים) מעל גיל 60, הם הופנו אלי במטרה לשמוע קצת על ההשקפה החרדית, ישבנו איתם בביתי כשעה וחצי ונפרדנו לשלום.

לאחר כשבוע אני מקבל טלפון לחוץ של היהודי אשר תיאם את ביקורם של השניים אצלי, והוא מתחיל לחקור אותי, האם אני מחסן את ילדיי, עניתי שלא, והוספתי לספר שלפני יותר מחודש חלו בביתי כמה מילדיי והבריאו בס"ד. הלה התפרץ לעברי וצעק "אתה רוצח!".

לפליאתי מה קרה, הוא סיפר שאותם מבקרים בביתי נדבקו בחצבת ומוטלים כעת על ערש דווי, וככל שבדקו לא ראו שום מקום שבו יכלו להדבק מלבד בביתי – ואכן אח"כ שמעתי שייתכן והנגיף עדיין נוכח גם לאחר ההחלמה תקופת זמן, ואז זה עדיין מדבק – מובן שנלחצתי מאוד ומיד ארגנתי מנייני תהלים ותפילות להחלמתם, שלא אהיה ח"ו גורם במיתתם. בחסדי השם כעבור זמן התבשרתי כי הם אכן הבריאו.

ולמה אני מספר זאת? כי אם נבחן את התנהלות משרד הבריאות בנושא החצבת, נראה שחוץ מהאינטרס שלהם והעמדה שהם נקטו בעד החיסונים, הם לא טרחו להוציא שום הנחיות מצילות חיים, כמו לדוגמא להזהיר שמי שנדבק חייב לשמור מרחק, שלא להדביק אנשים מבוגרים שאצלם המחלה מסכנת חיים, וכן להודיע כמה זמן המחלה מדבקת, ועוד כהנה וכהנה הוראות מצילות חיים, לא היתה שום הנחיה רצינית למעשה, מלבד ההתעקשות היחידה שלהם שוב ושוב: "לעשות חיסונים – לעשות חיסונים".

ככה זה כשלא חושבים על בריאות הציבור, אלא עסוקים בלשווק את המדיניות שלהם לציבור.

ימי הקורונה במאה שערים. צילומים: פלאש 90

אם נבחן את התנהלות הרשויות מול הקורונה, הרי שנזהה התנהלות דומה, במקום להדריך את הציבור ולספר מהי המחלה ואיך היא מדבקת ואיך אפשר להישמר ממנה, הם העדיפו פשוט לצאת למסע הפחדה ואיסורים בלי טעם, העיקר שהם שולטים בציבור ורודים בו.

הנה לדוגמא, ההנחיות – או יותר נכון ההפליות – לגבי התפילה בבתי הכנסת. במקום לפרט ולהנחות במדויק כיצד אפשר להתפלל בבית הכנסת תחת זהירות יתירה כמו שמירת מרחק ונקיות וכדו', וכפי שאנו מוצאים בגדולי הדורות של היהדות, שבזמן המגיפה הזהירו להמשיך ולהתפלל בבתי הכנסת אבל עם שמירה על זהירות מהדבקה, וכמו שכתב הגאון רבי עקיבא אייגר זיע"א מלפני כ-250 שנה בעת המגיפה, שיתפללו מניינים קטנים יותר של עד 15 אנשים בבית הכנסת כל פעם, כך שיוכלו להזהר מהדבקה. (וכן מובא בשו"ת הרשב"ש מקדמוני הראשונים, שדווקא בגלל הזלזול בבתי הכנסיות ואי קיום התפילות באים נגרמים המגיפות).

ואכן בני היהדות החרדית ידעו להזהר ולהשמר בעצמם, ועל אף גזירות השלטון הציוני ללא הבחנה ותועלת, קיימו מניינים בבתי המדרש בצורה פחות המונית, והמניינים נמשכו ליותר שעות, כך שנשמרו מהצטופפות ומהדבקה, כי הרי התורה היא שציוותה אותנו "ונשמרתם" ואיננו צריכים לגזירות האטומות והבלתי מתחשבות של השלטון.

אבל לצערנו דווקא כאן צצו להם חרדקי"ם למיניהם, הקוראים לעצמם "כתבים", והתחילו להרעיש עולמות ולגייס מן הגורן ומן היקב כל מיני פסקים עם סילופים ברורים, וכאילו לנו לא אכפת מכללי הזהירות, ויצאו במסע השמצה נוראי, והגדיל לעשות אותו כתב הפסול לכהונה שהכתיר אותנו בתואר "רוצחים הכנסו לבתים", וכן הכתב הנמנה על החוג שהכי קרוב לדת כינה אותנו "רוצחי ילדים וזקנים".

אם לא די בכך גם הביאו פסק מומצא ותלוש, הקורא להלשין ולמסור למשטרה את כל מי שמפר את החוקים הדרקוניים של משרד הבריאות. מובן שאותו כתב שמנופף בפסק הזה אין לו יותר מדי קשר או הערכה לרבנים ולא ידוע מתי בדיוק היתה הפעם האחרונה שבה דיבר עם רב כלשהו, ובכלל מה הקשר שלו עם מצוות התורה, ספק אם הוא בכלל מניח תפילין ושומר שבת.

אבל כעת, אותו פסול לכהונה הפך פתאום ל"סיקריק" הוא נהיה "קנאי לדעת תורה" ומנופף בעוז עם "פסק" הרבנים ומדביק על ציבור שלם שהתפילה חשובה לו את התווית "רוצחים". אותו אחד גם דאג לשסות בנו את המשטרה ודי מהר הגיעו התוצאות, המשטרה התנפלה על השכונות שלנו בחמת רצח שהרי הם מטפלים ב"רוצחים", הכו באכזריות לכל עובר ושב שברו עצמות גולגולות וצלעות לאנשים חסרי ישע, ואף פני זקנים לא נהדרו, מהם בני 70-80 שהובלו לבית החולים.

קשה מאוד לתאר את האלימות הנוראה שחוללה המשטרה בשכונה, מאחר ורוב מעשיה נעשו במהלך השבת שבהם לא צולמו תמונות, והיום כידוע, מה שלא צולם לא היה. אבל המראות הקשים נחרטו בנשמתו של כל תושב בשכונה.

מהמעט שכן תועד במצלמות החנויות מזדעזע כל יהודי באשר הוא, היכן עוד נראו מחזות כמו יהודי עטור טלית שפוסע ברחוב (בחזור מבית אביו אשר נזקק לסעד) ולפתע מותקף מאחור ע"י שוטרים אשר מעיפים אותו בבעיטה והוא מושלך ארצה על פניו? או התיעוד שהתפרסם של הפגזת השכונה המלאה אנשים נשים וטף ברימוני הלם חיים, המכוונים אל תוככי האוכלוסייה, ואכן אלה פוגעים ופוצעים בפניה של ילדה בת 7 על לא עוול בכפיה.

ואותו רשע – שכאמור פסול לכהונה הוא – הגדיל רשעתו וכאשר המשטרה התנפלה על יהודי בן שבעים ובאכזריות הכו אותו עד ששברו את צלעותיו והוזקק לניתוח מסובך, הוא כותב בזעזוע רב, לא על האכזריות שלא שמענו בקרב יהודים, אלא מכך שיהודי בן שבעים "לא שומר על ההנחיות של משרד הבריאות" ומעז להגיע לבית הכנסת (תוך שמירה על הכללים), נדמה שה'שטרימר' היה קצת יותר הגיוני מרשע זה...

וככלב שב על קיאו, שבוע אח"כ פשטה המשטרה על בית הכנסת "זכרון משה" שם נתפס "על חם" יהודי מבוגר תלמיד חכם וירא שמים, אשר מבלה את ימיו ולילותיו בבית הכנסת שמשמש לו כבית פשוטו כמשמעו. שוטר לא-יהודי ניגש אליו והצליף בו ברצחנות, ומה כותב אותו פסול על התמונה ממראה מחריד זה? "הלב נקרע שיהודי מבוגר לא מציית להוראות משרד הבריאות ונמצא בזכרון משה שהיה עמוס במאות מתפללים" (עובדה שהיא אגב שקרית לחלוטין) פשוט לקרוא ולא להאמין!

וכך זה נמשך בעוד עשרות ציוצים ארסיים המכוונים נגד שומרי התורה ומצוות, שהעיזו לשמוע לפסק הבד"ץ ורבני 'העדה החרדית' ולהמשיך להתפלל בבית הכנסת תוך שמירה על כללי הזהירות.

והאבסורד הגדול הוא שאותו פסול לכהונה אפילו לא העלה על דעתו לשמור בעצמו על אותם חוקים שעליהם הוא מטיף בקיצוניות מרושעת, גם לא למראית עין, וכפי שעולה מהתמונה בה הוא עומד צמוד לעוד עשרה אנשים נוספים, בלי הרחקה ובלי שמירה, בזמן שהנחיות הממשלה עמדו על 2 אנשים לכל היותר... אכן, דוגמא אישית לתפארת.

לא רק אותו כתב הזוי ופסול נכשל ב"סטנדרטים כפולים", זוהי המגמה הכללית המוכחת מתוך צעדי השלטון בעצמו, וכפי שנראה מתוך הנחיות משרד הבריאות.

יאמרו נא הקנאים ל"בריאות העם":

מדוע במפעלים הגדולים ידעו להתיר עד 400 איש! בו בזמן שלתפילה שהיא נשמת אפו של היהודי החרדי אסרו אפילו עשרה?

מדוע באוטובוסים הותרו לשבת בחלל סגור עד 25 אנשים אבל בתי כנסת נצטוו בתוקף לסגור את שעריהם?

מדוע בחנויות הגדולות הותרו לכניסה המוני אנשים, שהובילו גם לתמונות של דוחס ותורים צמודים ארוכים, שמשום מה אף אחד לא הגדיר אותם כ"רוצחים"...

וכי מישהו יכול להסביר למה אותם שוטרים שבאו "לאכוף את חוק הבריאות", רמסו אותו, תוך כדי פעולתם, ברגל גסה, כאשר הם הלכו צמודים בחבורות של 40 שוטרים כל אחת, האם כך שומרים על חוקי ההרחקה? זוהי הדוגמא שלהם לאותם עשרה אנשים שהתאספו למנין תוך שמירה על מרחק אחד מהשני, וכעת פושטת עליהם אותה חבורת שוטרים?

ולמה משום מה לא ראינו את ההתנפלות האכזרית של אותם שוטרים כאשר דובר בחופי הים והפארקים בתל אביב, לכולי עלמא דבר שאינו חיוני, שם התנהגה המשטרה, במקרים שהיא באה, בכפפות של משי ובנימוס רב למפירי  החוק, התשובה ברורה מאליה.

אציין מקרה אחד בולט שבו דוקא כתב טלויזייה, שכאילו מייצג חרדיות מסוימת בפיותיו המסולסלות, שבמשך כל התקופה השחיר את החרדים שאינם שומרים על הכללים והסית נגדם, ופתאום התעורר מחלומו והזיותיו על ה"עולם מתוקן" כאשר המציאות טפחה על פניו בתמונות של מאות אנשים על החוף, או אז גם הוא הצטרף והתלונן שדווקא בית הכנסת של אביו סגור והם חוגגים.

ודוגמה נוספת: ביום י"ב ניסן, בשיא התפרצות הנגיף ובזמן שההגבלות היו החמורות ביותר וקצת לפני שהוטל העוצר הכללי של חג פסח, מתכנסים להם ב"ועדה המחוזית לתכנון ובניה" של מחוז ירושלים, כארבעים(!) איש, ביניהם נציגי בטחון, עיריה, ואפילו של משרד הבריאות, כדי לדון בתוכניות שונות שעל הסדר. כל זאת ללא הגבלות מרחק, ללא מסכות ובניגוד לכל ההנחיות שנמסרו לציבור. נשאלת השאלה האם דם אחד לציבור החרדי, ודם שונה לציבור "המיוחסים" המקורב לשלטון?!

ולקראת סיום אנקוט בסיפור מעניין שעולה בזכרוני, הממחיש את הפנים האמיתיות של כל הצדקנים המטיפים לשמירה על הבריאות, כאשר הם עצמם אינם מאמינים בדבריהם שלהם:

היה זה בימי מלחמת המפרץ, האזעקה הראשונה הייתה בשעה 02.15 בלילה. מיד בהישמע האזעקה החלטתי לצאת לרחובה של עיר להיווכח במו עיניי איך העולם הולך פייפן ומתהפך, כפי שהתריעו לנו כל העת שיקרה. יצאתי לרחוב שבטי ישראל והנה אני רואה איש הג"א מסתובב ברחוב עם מגאפון ומכריז לתושבים המבוהלים "לסגור חלונות, ללבוש מסכות".

אחרי דקה או שניים הוא מזהה אותי ופונה אלי בחמת זעם "מה אתה מסתובב פה איפה המסכה שלך?", אמרתי לו "תשמע אצלנו מסכה זה דבר אסור, כתוב 'אלוהי מסכה לא תעשה לך' אז לא הצטיידנו במסכות", אותו 'נציג שלטון' הסתכל עלי בהפתעה ואז נענה בבוז גדול "בתוך דקה אתה מת!"...

כידוע, אני ב"ה עודני חי וכותב את השורות שלפניכם, אבל המעניין הוא שאותו איש הג"א, בזמן שהוא איחל לי את הגרוע ביותר בגלל שאין לי מסכה, הרי שהוא עצמו התהלך בלי מסכה והכריז הודעות ברמקול, והוא אפילו לא עצר לרגע לחשוב, רגע, אם עלולים למות אז למה אני לא לובש מסכה?

כך אז, וכך גם היום, מדקלמים איומים והפחדות לציבור, ואותם מפחידים בעצמם מפרים את הכללים שהם בעצמם קבעו!

לסיכום: זה שהציונים רוצים להרוס ולמגר את הדת היהודית האותנטית, זה לא סוד. כבר 72 שנה הם זוממים לסגור את הישיבות בכל מיני טענות ומענות, צבא, שוויון בנטל, פרזיטים, שירות לאומי, וכו', ב"ה הם לא הצליחו ועולם התורה שגשג ופרח. כעת, עם התפרצות הקורונה, היו לצערי רבים בציבור החרדי שהושפעו מאותם עיתונאים חרדקי"ם למיניהם רודפי דת ודתיים, ומיהרו לשמוע להנחיות האטומות ולסגור ישיבות על מסגר ובריח, גם אם הם יכלו להמשיך את הלימודים בשמירה על כל כללי הזהירות (וכפי שמתברר כעת כי הדבר אפשרי בהחלט).

אבל ב"ה אנחנו נשארנו איתנים על עמדנו בתורתנו ובתפלתנו, וכל המסיתים למיניהם לא הצליחו בנסיונותיהם, אנחנו ממשיכים בדרך התורה המסורה לנו מדור לדור, ואילו החרדקי"ם המלשינים בע"ה יפלו בידיהם של הציונים אותם הם משרתים, וכמו שאומרת המשנה במסכת אבות: "על דאטפת אטפוך".

ונזכה במהרה לקיום הכתוב "וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק", וכל ישראל יקבלו עליהם התורה בטהרתה ויקראו ויעידו כי משה אמת ותורתו אמת.

מצורף בזה שאלון תורני אודות שלל ענייני הקורונה, כל מי שיידע לצטט את מקורות השאלות בהלכה יכנס להגרלה ע"ס 1800 ש"ח, תשובות הערות ותגובות ניתן לשלוח אלי לדוא"ל 9280446@GMAIL.COM.

יואליש קרויס מאה שערים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד