י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תכנית 'רוחות השמיים'

צפו: כך נערך צה"ל למלחמה אפשרית בצפון

בצה"ל לא נותנים לאויבים להפתיע ונערכים באמצעות תרגילים צבאיים למלחמה אפשרית בגזרה הצפונית, כולל לחימה ממושכת בשטח מיושב | צפו בתיעוד 

צפו: כך נערך צה"ל למלחמה אפשרית בצפון
תרגיל צבאי מבצע רוחות השמים צילום: דובר צה"ל

בחודשים האחרונים החל צה"ל בתכנית 'רוחות השמיים' להעלות את המוכנות להתמודדות עם תרחישים מהסלמה למלחמה, באזור הצפון.

בהקשר לכך, פיקוד הצפון מבצע בדיקות נרחבות לבחינת מוכנותן של יחידותיו, בנוסף לעבודות להסדרת התחום מבחינת הקמת מכשולים ביטחוניים ופתיחת כבישים לשיפור המוכנות למצבי מלחמה.

בתחום הסדרת השטח, עבודות הנדסיות נרחבות נעשות ונמשכות בחודשים האחרונים בגבולות הצפון, ובמסגרת זו, ממשיכות העבודות להקמת המכשול ההנדסי בגבולות לבנון, בנוסף להתקנת אמצעים וטכנולוגיות חיישנים לאיתור מנהרות ומעקב. כמו כן נערכת עבודה לפתיחת כבישים חדשים להרחבת חופש התנועה באזור, ארוך ורחב.

בתחום האימונים והתרגילים יחידות צבא הקדישו את אימוניהן נגד התרחישים של אזור הצפון, כולל אימונים במה שמכונה מבחן תקרה לבחינת מוכנות ההנהגה הצפונית של כל הגדודים הסדירים ביבשה להתמודדות עם התרחישים הצפויים במלחמה בגבולות הצפון בנוסף להקמת תשתיות ומתקני אימונים המדמים מצב מלחמה במלחמה באזור. מבחן מוכנות הכוח בן 72 שעות במטה פיקוד צפון וברמת הגולן, בצורה של צוותי גדוד קרבי המשלבים חיל רגלים, הנדסה ושריון, כמו גם כיסוי מכוחות ארטילריה גדולים, חיל אוויר, לוגיסטיקה, תקשורת ואחרים.

תהליך העלאת המוכנות ופיתוח אמצעים ויכולות מגיע במסגרת תכנית ההדרכה השנתית לשנת 2020.

 

תרגיל צבאי חיילי צה''ל גבול הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד