י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוזרים לבתי הכנסת

התקנון המיוחד של החוצניקים: הכניסה אך ורק למשלמים דמי חבר

עם חזרת המתפללים לבתי הכנסת, נרשמה אמנם שמחה גדולה. אך הרצון לשמור על מגבלת חמישים המתפללים, הביא את בית הכנסת של 'גני גאולה' לפרסם כי רק מי שמשלם דמי-חבר יוכל להגיע ולהתפלל בשבת הקרובה • התקנון המלא והקידושים שייערכו השבת בכל בתי הכנסת 

התקנון המיוחד של החוצניקים: הכניסה אך ורק למשלמים דמי חבר
בית הכנסת נחלת עקיבא השבוע צילום: בחדרי חרדים

החזרה לבתי הכנסת תוך שמירה על כל ההנחיות התקבלה בהתרגשות גדולה מאוד בכל הריכוזים החרדים ברחבי הארץ, מודעות עם פסוקים 'זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו' או 'שמחתי לי באומרים לי בית ה' נלך', קידמו את המתפללים שנאלצו להתפלל בבתים ובמרפסות זה תקופה אורכה עקב מגפת הקורונה.

כמעט בכל בתי הכנסת מונה אחראי קורונה שיהיה אחראי, בגלל שהניסיון לשמור על מגבלת המתפללים עד חמישים בכל חלל, לא תמיד מצליח.

בשבת הקרובה ייערכו קידושים בכל בתי הכנסת לרגל החזרה לשגרה ולרגל מאות לידות שהיו בחודשיים האחרונים שלא זכו לקידוש בבתי הכנסת ובכל בית כנסת אף מונה כאמור 'גבאי' אחראי.

כמו כן, שמחות 'שלום זכר' יתקיימו במתכונת מורחבת ממה שהיו עד עתה עקב המגפה.

בכמה מבתי הכנסת אף הורו למתפללים להביא את המזונות או הקוגל מהבית, למען לא יצטרכו להתעסק בקייטרינג אחד גדול בשביל כל המתפללים. 

אך הסיפור הגדול הוא מי ייכנס או לא ייכנס. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בבית הכנסת הגדול 'נחלת עקיבא' הממוקם ברחוב תכלת מרדכי בשיכון גני גאולה בירושלים ומשמש בעיקר את התושבים החוצניקים שמתגוררים באזור ונחשב לבית כנסת שבחלקם אנשים אמידים וגבירים - פרסמו שורת תקנות לחזרה.

תחת הכותרת 'לקראת שבת לכו ונלכה' כתבו הגבאים, כי מאחר ועל פי ההנחיות של הרשויות, האפשרות להתפלל בבית המדרש מוגבלת מאוד בכמות מצומצם של מתפללים, ע"כ בשלב זה הוחלט כדלהלן: אך ורק המתפללים הקבועים ושמשלמים דמי חבר, יוכלו בשלב זה להיכנס וזאת לאחר רישום בטלפון.

בנוסף נכתב, כי אין להביא ילדים מתחת לגיל 11. עוד נכתב, כי מאחר שנאסר השימוש בספרי הקודש, יש להביא סידור וחומש מהבית.

כמו"כ הכניסה לבית המדרש תהיה אך ורק מהדלת שבצד מזרח. בית המדרש יפתח 20 דקות קודם תחילת התפילה וינעל עם תחילת התפילה, ולא יהיה אפשרות למאחרים להיכנס.

בתום התפילה נבקש שהציבור יתפזר וימנע מהתכנסויות. בית המדרש ינעל מיד לאחר התפילה. לא יתקיים סעודת שלישית בבית המדרש. מי שהוא בקבוצת סיכון, מתבקש בשלב זה, להימנע מלבא לבית המדרש. מי שלא חש בטוב (חום, שיעול וכדו') או שחייב בבידוד, אסור לו לבא לבית המדרש.

כמו כן, בחצרות החסידים ייערכו השבת טישים חלק מהחצרות תחת כיפת השמים וחלקם עם מגבלות של חסידים עד גיל שישים.

כך למשל בחצר חסידות באיאן פורסם כי יתפללו בהיכלי ה'קלויז' ולא להביא ילדים עד גיל 11 וכן סעודה שלישית כל אחד בביתו.

גבאי קורונה בבית הכנסת בקרית אתא, אלקנה ויסנטשרן יו"ר 'דגל התורה' בעיר

קורונה בתי כנסת גני גאולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד