י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היסטוריה בישראל

לקראת הפתיחה: לו"ז המלא של משפט נתניהו

לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו שצפוי מחר, זה הלו"ז שצפוי מחר • במידה ונתניהו יורשע על-ידי בית המשפט המחוזי בירושלים, צפוי נתניהו לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון

לקראת הפתיחה: לו"ז המלא של משפט נתניהו
אילוסטרציה צילום: פיקסה ביי

מחר יום ראשון צפוי ראש הממשלה להתייצב בבית המשפט המחוזי בירושלים בדיון לקראת פתיחת משפטו, הדיון יתקיים בפני הרכב של שלושה שופטים וזאת תהיה הפעם הראשונה בה ראש ממשלה בישראל שמכהן בתפקיד מתייצב בבית המשפט. להלן לוח הזמנים של משפט נתניהו כפי שדווח בערוץ 12.

השאלה המעניינת ביותר היא כמה זמן יארך המשפט, ע"פ הערכות העבר משפט שמתנהל בית המשפט המחוזי בירושלים, צפוי להיארך לפחות שנתיים, אולי אפילו שלוש. וכנראה שאף יותר בעקבות לו"ז של רה"מ של בקורים מדיניים חשובים.

אז איך מחר יתנהל הדיון? מחר הדיון הוא דיון הקראה בלבד והוא למעשה דיון טכני, הזמן שהוקדש לדיון הוא כחצי שעה ויתקיים בפני הרכב של שלושה שופטים, במקרה שהסניגוריה תבקש זמן להעלות את הטענות המקדמיות על הכתב הדבר יארך בסדר זמן של 60 יום, למאשימה יינתנו גם 60 יום למתן תשובה, ואז ייקבע דיון בעל פה בעניין, מה שאומר שהדבר יקח הרבה זמן, ולמעשה הדיון עצמו יתכן שיפתח רק עוד חצי שנה ואפילו שנה.

בדיון עצמו יעלו 333 עדים כשחלקם יתבקשו לעלות לדוכן העדים, זה בוודאי יאריך מאוד את המשפט, וזה רק מצד הפרקליטות, הסנגוריה מצידה תביא עדים רבים משלה שתאריך גם כן את המשפט.

מה צפוי במקרה וראש הממשלה יורשע? במידה וראש הממשלה נתניהו יורשע על-ידי בית המשפט המחוזי בירושלים, צפוי נתניהו לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, הערעור יוסיף לו אורך זמן של עד שנתיים, הדבר יכול להתקצר במידה והשופטים יחליטו לפנות זמן לתיק הספציפי הזה ולתת לו עדיפות - ואז ערכאת הערעור יכולה להתקצר לחצי שנה. אולי שנה.

המשמעות מכל זה ברורה, משפטו של ראש הממשלה נתניהו צפוי לארוך זמן רב מאוד, יחד עם זאת, יש את האפשרות שבמהלך המשפט הצדדים יסכימו על הסדר טיעון, מה שכרגע כמובן לא עומד על הפרק - הן מבחינת נתניהו והן מבחינת הפרקליטות.

משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד