י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הנשיא מזלזל במגיפה

ברזיל על סף קריסה: שנייה במספר הנדבקים בעולם

נראה כי המוקד העולמי של התפרצות הקורונה נמצא כעת בדרום אמריקה לאחר שברזיל חצתה את 330,000 נדבקים וחלפה על-פני רוסיה • נשיא ברזיל מתעלם מהמגיפה וקורא לבטל את ההגבלות כדי להחיות את הכלכלה

ברזיל על סף קריסה: שנייה במספר הנדבקים בעולם
אילוסטרציה צילום: pixabay

בעוד במדינות רבות בעולם מתחילים להסיר את הסגר ומתכוננים לחזרה לשגרה בעקבות ירידה בנתוני התחלואה, דווקא בדרום אמריקה המגיפה מתפשטת בקצב מבהיל ומכה בכל העצמה. ברזיל הפכה להיות מוקד ההתפרצות המשמעותי ביותר ביבשת ומערכת הבריאות במדינה נמצאת במצב קריסה.

ע"פ הנתונים הרשמיים שפרסמו הרשויות בברזיל, אתמול (שישי), מספר הנדבקים במדינה חצה את ה-330,000, ובכך היא עקפה את רוסיה בדירוג העולמי בנתון זה, וממוקמת במקום השני, אחרי ארה"ב. מספר המתים במדינה עומד על יותר מ-21,000 מקרי מוות.

מערכת הבריאות במדינה נמצאת על סף קריסה, בבתי חולים בסאו פאולו, ריו דה ז'ניירו ומקומות נוספים בברזיל מדווחים כי הם על סף קריסה. ברשויות רבות הוקם בית חולים שדה, אך זה לא עוזר בגלל עומס החולים הגבוה.

וכך בעוד המגיפה מכה בכל העצמה במדינה, הנשיא ברזיל מתעלם מהמגיפה וקורא לבטל את ההגבלות כדי להחיות את הכלכלה. הנשיא קרא למגיפה "שפעת קטנה", ואף פיטר שני שרי בריאות מאז תחילת המשבר.

מושל סאו פאולו – האזור שסובל מאוד מהמגיפה, תקף במילים חריפות מאוד את הנשיא וקרא להילחם בנגיף ובנשיא. "אנחנו צריכים להילחם גם בווירוס הקורונה וגם בווירוס 'בולסונארו'" אמר המושל, שהוסיף מסר מפייס. "ברזיל צריכה להיות מאוחדת. אנחנו במלחמה, כולנו ניצבים בפני תבוסה ועלינו להתאחד ולפעול יחד".

קורונה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד