כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"שקר מוחלט"

מנהלת המעבדה בסין: הנגיף לא דלף ממנה

אחת התיאוריות הנפוצות בדבק מקור נגיף הקורונה שעושה שמות בכל העולם גורסת כי הנגיף 'ברח' ממעבדה בסין. כעת מנהלת המעבדה מכחישה את הטענות כי הנגיף דלף ממנה

מנהלת המעבדה בסין: הנגיף לא דלף ממנה
מעבדה לבדיקת קורונה בישראל צילום: פלאש 90

רבים חולקים בתאוריות שונות על השאלה מהיכן הנגיף פרץ בסין ואיך. ישנם ספקולציות רבות בעניין. חלק מאמינים כי הנגיף פרץ משוק בעלי החיים הממוקם בוואהן שבסין, אולם רבים חולקים על כך וטוענים כי הנגיף פרץ ממעבדת הווירולוגיה של סין שקיימת בוואהן.

לדבריהם, התאוריה שהנגיף פרץ מהשוק משרתת את סין, שמנסה להחביא את העובדה שהנגיף 'ברח' להם מהמעבדה. בעקבות התרבות הטענות, מנהלת המעבדה התראיינה ואמרה כי הטענות לפיהן הנגיף דלף מהמתקן שבראשותה הן "שקר מוחלט", כך דווח ב'כלכליסט'.

מנהלת המעבדה, וונג יניי התראיינה לרשת הטלוויזיה הסינית CGTN ואמרה כי מעבדת הווירולוגיה בעיר ווהאן בסין בחנה בתקופה האחרונה שלושה זנים של נגיף הקורונה שמקורו בעטלפים, אך אף אחד מהם אינו תואם לזה שגרם למגפת הקוביד 19.

מנהלת המעבדה, וונג יניי התייחסה לטענות שהנגיף 'ברח' מהמעבדה שבראשותה ואמרה כי מדובר ב"שקר מוחלט", היא הוסיפה כי כלל לא ידעה על קיומו של הנגיף לפני התפרצותו, "המכון שלנו קיבל לראשונה דגימה קלינית של דלקת הריאות הלא מוכרת בשלושים בדצמבר בשנה שעברה... לא הייתה לנו היכרות קודמת, ולא נתקלנו, חקרנו או החזקנו בנגיף. איך יכול להיות שהוא דלף מהמעבדה שלנו אם הוא מעולם לא היה אצלנו ולא ידענו עליו כלל?".

למעשה, למרות הכחשותיה הנמרצות של מנהלת המעבדה, סביר שהטענות בעניין רק יתגברו יותר ויותר. הראיון מתקיים על רקע המגיפה הנוראה שמשתוללת בעולם כולו ובארה"ב בפרט. עד כה ברחבי העולם נמנו 5.4 מיליון מקרי הידבקות, היום בשער מיוחד ה'ניו יורק טיימס' ציין את נקודת הציון הקודרת הזאת בכך שפרסם בעמודו השער שלו קרוב לאלף הודעות פטירה של אנשים שמתו ממחלת הקוביד 19, שנאספו ממאות עיתונים במדינה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד