כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שידור חי • עדכונים שוטפים

לראשונה בתולדות המדינה: ראש ממשלה מתייצב לפתיחת משפטו

היסטוריה בישראל: לראשונה בתולדות המדינה מתייצב ראש ממשלה מכהן לפתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון שנחשב אמנם סמלי, אך פרקליטיו של נתניהו ניסו בכל כוחם למנוע את התייצבותו של ראש הממשלה לדיון • 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים ושידור חי

לראשונה בתולדות המדינה: ראש ממשלה מתייצב לפתיחת משפטו
ראש הממשלה באולם בית המשפט, בדיון הראשון צילום: עמית שאבי

לראשונה בתולדות מדינת ישראל מתייצב היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת משפטו, לקראת דיונים שיפתחו בקרוב ויכריעו את גורלו בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשות 1000, 2000 ו 4000.

צפו בשידור חי באדיבות 'כאן 11': 

כאמור, זו הפעם הראשונה שראש ממשלה מכהן מגיע למצב משפטי שכזה בו היא נאלץ לשבת על ספסל הנאשמים בפני הרכב השופטים. הדיון היום הוא בעיקר טכני בו יוקרא כתב האישום. נתניהו צפי להכחיש את המיוחס לו ובבית המשפט יקבעו היום סדרי הדיון לשנים הקרובות לפסיקה ולגזר הדין.

16:06 > כעת החל דיון על השתתפות הנאשמים בדיוני ההמשך: הפרקליטים והתובעת הביעו הסכמה כי בהליך המקדמי אפשר לוותר על השתתפות ראש הממשלה ושאר החשודים. השופטת תקבל החלטה.

16:05 > לאחר שעה: הסתיים דיון פתיחת משפטו של ראש הממשלה.

16:01 > בן ארי: אני אבקש שכבודכם ייקבע מועדים להוכחות ומוקדם ככל האפשר האינטרס הציבורי דורש את זה. וממועד ההוכחות שייקבע אנחנו נדרש אליו. ולגזור אחורה לטענות המקדמיות.

15:59 > ליאת בן ארי: "צריך 3-4 חודשים לעבור על החומר. בנובמבר 2019 היועמ"ש החליט על הגשת כתב אישום, החומרים עברו באפריל 2020, ואנחנו כבר שנה ויותר לאחר שהועברו ליבת החומרים".

15:35 > ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ: "כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, ואני בטוח שמערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק. אני שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק. בעת הזו, אולי יותר מתמיד, עלינו לפעול כמדינה וכחברה למען אחדות ופיוס, עבור מדינת ישראל וכלל אזרחי ישראל".

15:20 > עורך דינו של נתניהו עו״ד פטמן דורש דחייה של כשנה בעקבות ריבוי החומרים.

15:15 > נתניהו נשאל על-ידי השופטים אם הוא מכיר את כתב האישום והשיב בחיוב.

15:10 > השופטים נכנסים כעת אל אולם בית המשפט. נתניהו מסרב להתיישב עד שכלי התקשורת ייצאו.

14:59 > ראש הממשלה נכנס כעת לאולם הדיונים בבית המשפט.

14:53 > נתניהו: דורש לפרסם את כל ההקלטות של היועץ המשפטי לממשלה.

14:50 > נתניהו: בכל 244 שנות קיומן של דמוקרטיות לא הוגש כתב אישום על סיקור אוהד, שבכלל לא היה. דווקא נגדי הוגש כתב אישום על זה שאני ומשפחתי מושמצים ללא הרף.

14:47 > נתניהו: נציגי התקשורת, אתם פה כי אתם רוצים לצלם אותי בבית המשפט כחלק מהתעמולה. ולכן אני מבקש מבית המשפט שהכל ישודר בשידור חי.

14:46 > נתניהו: העם הביע הבעת אמון אדירה בי ולכן אני נמצא כאן בגו זקוף ובראש מורם.

14:45 > נתניהו בפתח בית המשפט: אני מבקש שהכל ישודר בשידור חי - הציבור צריך לשמוע הכל.

14:43 > נתניהו בפתח בית המשפט: "לא אכפת להם שיבוא במקומי פודל צייתן מהימין. כאלה תמיד ישנם. אבל אני לא כזה ולא מוכן לעקור יישובים".

14:41 > נתניהו בפתח בית המשפט: "מה שעומד למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם. הניסיון להפיל אותי ומחנה הימין".

14:40 > שר המשפטים אבי ניסנקורן: "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מאחל לו שיוכיח אותה בבית המשפט. התברכנו במערכת משפט איכותית וללא משוא פנים. אין לי ספק שההליך המשפטי יתנהל בצורה ענינית והוגנת. כנבחרי ציבור במדינה יהודית ודמוקרטית, עלינו לשמור על חוסנה של מערכת המשפט".

14:35 > השרה מירי רגב אומרת בפתח בית המשפט המחוזי: "יש לעשות משפט אמת למישהו שפכו את דמו יום יום שעה שעה במשך השנים האלה. אני מאמינה שכל התיקים יקרסו. אני מקווה שהשופטים יעשו צדק עם ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה למדינת ישראל".

14:25 > שורה של שרים וחברי כנסת הגיעו לבית המשפט כדי לתמוך בראש הממשלה ובהם; השרים מירי רגב, אמיר אוחנה, דוד אמסלם, אלי כהן, צחי הנגבי וחברי הכנסת ניר ברקת, מאיר גולן ונוספים.

נתניהו ותומכים בבית המשפט

משפטו של בנימין נתניהו בנימין נתניהו בית המשפט המחוזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד