כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"נאחז בשלטון"

כך מתייחסים בכלי התקשורת בעולם לפתיחת משפטו של נתניהו

ברחבי העולם לא נשארו אדישים לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו והדגישו בהרחבה את ההיסטוריה שמתרחשת בישראל כאשר לראשונה ראש ממשלה מכהן ישב על ספסל הנאשמים • כך מסקרים בעולם

כך מתייחסים בכלי התקשורת בעולם לפתיחת משפטו של נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בפעם הראשונה בתולדות המדינה ישב היום ראש ממשלה מכהן על ספסל הנאשמים, כל כלי התקשורת בארץ שלחו צוותי תקשורת לבית המשפט המחוזי בירושלים בכדי לסקר את כניסתו של ראש הממשלה נתניהו לאולם בית המשפט. גם כלי התקשורת העולמיים אינם מתעלמים מהדרמה המתחוללת כאן בארצנו והם מסקרים את האירוע ההיסטורי באדיקות.

הכותרות משתנות ממדינה למדינה, חלקם מכנים את נתניהו מושחת או מדווחים ש"אולץ" להגיע לבית המשפט, חלקם מסקרים באופן אובייקטיבי יותר, אלה הן הכותרות בעולם שהובאו בערוץ 12.

רשת התקשורת הגדולה בבריטניה - BBC, דיווחה על האירוע וציינה כי מדובר בפעם הראשונה בתולדות המדינה ש"ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, עומד לדין באשמת שחיתות ביום ראשון. זו הפעם הראשונה שמנהיג מכהן יעשה זאת בתולדות המדינה".

בארה"ב האתר 'פוקס ניוז' שנחשב כמקורב לימין, דיווח בהרחבה על המשפט של נתניהו ותחת הכותרת: "כל מה שאתם צריכים לדעת על משפט נתניהו", מציע האתר לקהל הקוראים את כל המידע. עוד כתבו בפוקס ניוז: "משפטו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שמואשם בשלוש פרשות שחיתות מתחיל. זה יותר מחודשיים לאחר שהתקיימה בישראל, באופן חסר תקדים, מערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה. נתניהו הוא ראש הממשלה המכהן הראשון שיעמוד למשפט".

באיטליה כלי התקשורת בשם לה סטמפה מדווח לקוראיו בכותרת: "ראש ממשלת ישראל עומד למשפט בפעם הראשונה בתולדות ישראל": כי לראשונה במדינה היהודית המנהיג מגן על עצמו במשפט.

בספרד, ה'אל פאיס' מציין בכותרת כי נתניהו עומד בפני כתב אישום שעונשו יכול להגיע ל-10 שנות מאסר בכלא. "נתניהו יושב על ספסל הנאשמים בגלל שחיתות שקשורה להיאחזות בשלטון, ראש ממשלת ישראל הועמד לדין בגין שוחד ועומד בפני עשר שנות מאסר".

הרשת הספרדית מדווחת לקוראיה על אהדתו של נתניהו בישראל שלא אפשרה לאף גורם לנצח אותו בקלפי מזה. "ראש הממשלה שמכהן בתפקידו יותר מכל ראש ממשלה אחר בישראל - בנימין נתניהו, יכנס היום להיסטוריה כשיהיה למנהיג המכהן הראשון במדינה שנכנס למשפט. מוקף במאבטחים, נתניהו יצעד לבית המשפט המחוזי בירושלים להגן על עצמו מול סדרת אישומי שחיתות. הסצנה המהממת תדחוף את ישראל לטריטוריה פוליטית ומשפטית ותפתח תהליך שיכול לסיים, בסופו של דבר, את הקריירה של המנהיג שאי אפשר לנצח בקלפי כבר יותר מעשור".

בצרפת, האתר 'לה פיגארו' מדווח על בקשתו של נתניהו שלא להגיע לבית המשפט. "הליך דמוקרטי חסר תקדים בישראל, משפט השחיתות של ראש הממשלה מתחיל באווירה מתוחה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בנימין נתניהו, שביקש שלא להגיע לבית המשפט, אולץ - על ידי בתי המשפט, להשתתף בדיון הראשון שייפתח בקריאת כתב האישום".

משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד