י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כמו חיילים ישראלים במלחמה"

הפוליטיקאית עוררה זעם בקרב יהודי ניו יורק

בעוד מרוץ הבחירות לנשיאות בארצות הברית מתחמם: פוליטיקאית אמריקאית מסטטן איילנד הצליחה לעורר זעם בקרב יהודים לאחר שהשוותה בין ההתמודדות שלה כרפובליקנית בעיר ניו יורק להתמודדות של חיילי צה"ל במהלך מלחמת ששת הימים

הפוליטיקאית עוררה זעם בקרב יהודי ניו יורק
חיילי צה"ל בפעילות מבצעית צילום: דוברות המשטרה

ניקול מליוטאקיס, פוליטיקאית המייצגת את סטטן איילנד, עוררה זעם בקרב יהודים בניו יורק כשאמרה בסוף השבוע באירוע מיוחד דרך 'זום' לקהילה היהודית, "אני יודעת איך הרגישו החיילים הישראלים במלחמת ששת הימים, מכיוון שאני רפובליקנית בעיר ניו יורק". כך מדווח ה"דיילי ניוז".

מליוטאקיס, המתמודדת בבחירות לקונגרס בנובמבר הקרוב, ערכה את ההשוואה ביום חמישי בערב בשיחת 'זום' במרכז הקהילתי היהודי של סטטן איילנד לרגל יום ירושלים.

"כשאתם חושבים על הצבא הקטן באותה תקופה שהיה לישראל, שהתעמת עם חמש צבאות - אני הרי רפובליקנית בעיר ניו יורק, כך שאוכל להבין מה הם עברו או חשבו", אמרה מליוטאקיס בשיחה.

כאמור, דבריה עוררו זעם בקרב יהודים בניו יורק. לאחר שהשוותה כביכול בין מדינות ערב שנלחמו בישראל, לבין הדמוקרטים, מאחר וניו יורק נחשבת למעוז דמוקרטי.

מלחמת ששת הימים התרחשה בשנת 1967 בין ישראל לקואליציה של מדינות ערב שכללו את מצרים, ירדן, סוריה, עירק ולבנון. למעלה מ 16,000 איש מתו במלחמה העקובה מדם, כולל כאלף ישראלים.

אחד המשתתפים בשיחת זום ביום ירושלים אמר ל"דיילי ניוז" כי ההשוואה של מליוטאקיס הייתה פוגעת. "היו לנו חיילים בקווי החזית שסיכנו את חייהם, חלקם אפילו ניצולי שואה", אמר אותו אדם שתיאר את עצמו כשמרן, אך העדיף להישאר בעילום שם. "זה היה טיפשי יותר מכל דבר אחר, איך אתה משווה בין להיות פוליטיקאי בניו יורק להיותך חייל בישראל?".

דובר הקמפיין של מליוטאקיס, שאגב היא עצמה אינה יהודיה, הדף את הביקורת בכך שציין כי שלושה משתתפים באירוע הזום, כולל הקונסול הכללי של ארה"ב, דני דיין, החמיאו לה על הדברים. "אז אני לא יכול לחשוב למי הייתה בעיה במילים שלה", אמר הדובר, רוב ראיין.

הקונסול דני דיין הגיב לפרסום ואמר כי הוא התכוון להודות לה על הדברים שנגעו רק על ירושלים ועל ישראל.

מלחמת ששת הימים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד