י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבצע 216 נחשף

הותר לפרסום: עבריין בכיר הפליל 60 חשודים בסחר בנשק ובסמים

"מבצע 216" נחשף: המשטרה הצליחה לגייס עבריין בכיר שהסכים לחצות את הקווים ולסייע להפליל עשרות חשודים • הוא אובטח באמצעות שוטר שהפך אף הוא לסוכן חשאי • המעצרים התרחשו לפנות בוקר ב-22 יישובים יהודיים וערביים ברחבי הארץ • עלות המבצע נאמדת במיליונים

הותר לפרסום: עבריין בכיר הפליל 60 חשודים בסחר בנשק ובסמים
גל מעצרים במבצע 216 צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל גייסה עבריין לשעבר והפכה אותו לסוכן חשאי: בתום מבצע חשאי מורכב הובאו למעצר 60 חשודים בסחר בנשק וסמים. על פי הפרסום, הוא אובטח על ידי שוטר נוסף לאורך המבצע - שהפך אף הוא לסוכן חשאי.

המבצע, שארך למעלה משנה, עלה למשטרה מיליוני שקלים וכלל איסוף ראיות נגד למעלה מ-60 דמויות משפיעות בעולם הנשק הבלתי חוקי, ועולם הפשיעה.

במשטרה הוציאו הודעה בה סיפרו על השתלשלות המבצע "לאחר למעלה משנה של חקירה סמויה, יצא הבוקר לדרך מבצע 216 שהוביל לגל מעצרים חסר תקדים בכל רחבי הארץ של למעלה מ-60 חשודים בסחר בנשק וסמים. המבצע כלל תקיפת יעדים מודיעיניים בכל רחבי הארץ ואיסוף ראיות נגד למעלה מ-60 דמויות משפיעות בעולם הנשק הבלתי חוקי, הסמים וארגוני הפשיעה במגזר היהודי והערבי. אל הסוכן הוצמד שוטר מיחידה עילית של משטרת ישראל שהפך אף הוא לסוכן חשאי ושימש כנהגו ומאבטחו של הסוכן".

ביתו של אחד החשודים. צילום: דוברות המשטרה

"הסוכן אותר כמועמד להפעלה מודיעינית לפני למעלה משנה על ידי מערך המודיעין ביחידה המרכזית, ולאחר בחינת התאמתו, נחתם עמו הסכם הפעלה והוא שוגר לביצוע עסקאות נשק וסמים עם דמויות שהיו מוכרות לו היטב מעברו כפעיל בעולם הפשיעה בתחום הסמים והנשק. מעמדו של הסוכן בעולם הפשיעה ועצם היותו דמות מוכרת בקרב עבריינים רבים מכל רחבי הארץ, פתחו לו דלתות רבות אצל דמויות משפיעות בעולם הפשיעה בישראל, באופן שהוביל להצלחת המבצע".

במשטרה סיפרו כי כמויות של נשק נרכשו. "במהלך המבצע רכש הסוכן בקניות מתועדות חמישה רובי סער מסוג M-16, שלושה רובי סער מסוג קלצ'ניקוב, ארבעה אקדחים ושלושה מטעני חבלה, וכן למעלה מ-10 ק"ג קוקאין ולמעלה מק"ג הרואין".

צילום: דוברות המשטרה

"בשעות הבוקר יצאו עשרות בלשים ועצרו את החשודים בבתיהם ברחובות, לוד, נס ציונה, בית דגן, פ"ת, רמלה, טייבה, ג'לג'וליה, כפר קאסם, ת"א, חולון, יפו, ירושלים, שגב שלום, תל שבע, הפזורה הבדווית, רהט, אשדוד, חלץ, עכו, נצרת ובסמ"ה".

השר לביטחון הפנים אוחנה הגיב על כך הבוקר ואמר, "המסר שעובר מכאן לכל עבריין ומפר חוק הוא שידה הארוכה של המשטרה – בפעילות גלויה או סמויה – בוא תבוא".

מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן הוסיף: "מיקוד הכוח יופנה לעקירה מהשורש של תופעות הפשיעה המשפיעות על הביטחון האישי של הציבור בישראל, אנו רואים חשיבות בחיזוק אמון הציבור בקרב החברה הערבית בישראל".

סחר בסמים הפללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד