י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסוכנות חשפה

השרה החרדית הסתירה כי נפגשה עם ה"רבנים" הרפורמים

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' נועדה אמש עם שורה של נציגי קהילות לפגישה וירטואלית. מה שהיא בחרה להסתיר מהציבור זה את העובדה שחלק מהמשתתפים ייצגו את התנועה הרפורמית

השרה החרדית הסתירה כי נפגשה עם ה"רבנים" הרפורמים
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש90

כשבוע לאחר שנכנסה לתפקידה כשרת התפוצות ועשתה היסטוריה כשרה החרדית הראשונה, עומר ינקבליץ׳ נועדה אמש (שלישי) עם שורה של רבנים מהקהילות הרפורמיות בארצות הברית ובעולם. אולם את דבר הפגישה הוירטואלית היא בחרה להסתיר. 

מלשכתה של שרת התפוצות ינקבליץ' נמסר אמש כי השרה נועדה יחד עם יו"ר הסוכנות היהודית מר יצחק (בוז'י) הרצוג, לשולחן עגול וירטואלי ראשון מסוגו בהשתתפות כ-30 מנהיגי ארגונים יהודיים מרחבי העולם, במטרה לדון באתגרי העם היהודי ושיקום הקהילות היהודיות בעקבות מגיפת הקורונה.

בלשכתה של השרה נמנעו מלפרט מי היו הרבנים שנכחו במפגש אך הבהירו כי, "מדינת ישראל היא מרכז העם היהודי, וזו עובדה בעלת משמעות מחייבת עבורנו. מגפת הקורונה היא אמנם משבר, אבל גם אתגר, שבעז"ה נצא ממנו מחוזקים. חייבים ליצור סולידריות יהודית עולמית אקטיבית לערבות הדדית".

מי שחשף את שמות כל נציגי הקהילות שנועדו עם ינקבליץ' היו דוברי הסוכנות היהודית, שפרסמו אף הם הודעה עם שמותיהם של 30 נציגי הקהילות שנועדו עם השרה ינקבליץ' ועם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג למפגש באמצעות 'זום' לדיון על נפגעי הקורונה.

"בין הארגונים והגופים שהשתתפו בכינוס השולחן העגול", חשפו בסוכנות,היו ארגונים כמו 'התנועה הקונסרבטיבית', 'התנועה הרפורמית' ועוד. זאת לצד ארגונים יהודים מובהקים כמו חב"ד ומרכז רבני אירופה, שידוע כמי שמוביל מאבק כנגד התפתחות הארגונים הרפורמים בעולם.

עומר ינקלביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד