כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מאבטחים שמרו

בית המדרש נסגר: מהומות בשבת בסאטמר

מהומות השבת בחצר חסידות סאטמר בבני ברק לאחר שהוועד העליון של החסידות בארה"ב הורה על סגירת בית המדרש המרכזי לאור התפצלות הקהילה • אנשי ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש התנגדו ובסאטמר שכרו חברת שמירה

בית המדרש נסגר: מהומות בשבת בסאטמר
המאבטחים בחזית בית המדרש סאטמר צילום: באדיבות המצלם

השבת בשיכון סאטמר בבני ברק הייתה סוערת במיוחד לאחר שהוועד העליון של החסידות בארה"ב החליט על סגירת בית המדרש המרכזי בשיכון בשבת. 

הרקע לסגירת בית המדרש מגיע בשל התפצלות הקהילה לאור האירועים שהיו בחג השבועות והודעת האדמו"ר מהר"א מסאטמר לראש ישיבת סאטמר הגאון רבי חיים צבי מייזליש שלא יגיע יותר לבית המדרש וכן ההודעה על פיטוריו מכל תפקידיו בקהילה. 

אנשי ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש התנגדו לסגירת בית המדרש ונרשמו מהומות בכניסת השבת ובמהלך השבת.

בסאטמר שכרו מאבטחים וסגרו את בית המדרש שהיה סגור במהלך כל השבת. על פי ההוראה בסאטמר - כל אחד יתפלל כמו שהיה עד חג השבועות.

עד ראייה סיפר ל'בחדרי חרדים' בצאת השבת כי "מאות תושבים התקהלו בליל שבת לאורך רחובות קדושת יום טוב וישמח משה בשיכון סאטמר וצפו בקרבות. זה ממש היה נראה כמו זירת מלחמה לכל דבר. לצד זאת כל השכנים יצאו למרפסות וצפו במתרחש חלקם הצטרפו משם והשליכו חפצים לעבר המאבטחים הערבים שנשכרו על ידי הוועד העליון השייך לפלג מהר"א מסאטמר".

עוד הוא מספר ל'בחדרי': "בכניסה לבית המדרש 'ויואל משה' בשיכון, החסידים השליכו אבנים ובלוקים על המאבטחים וכן פינצ'רו את הרכבים שלהם. ניפצו את השמשות ורקדו על גגות הרכבים. עד להגעת שוטרי יס"מ ממוגנים בקסדות. אלה השליטו סדר אחרי זמן ממושך. זה היה חילול ה' גדול".

העיתונאי ישראל כהן מדווח כי "אירועי האלימות נמשכו כל הלילה עד 6 בבוקר. נזרקו שם: אבנים, בלוקים ורהיטים על המאבטחים. גז מדמיע הותז במקום. שיכון סאטמר נראה בליל שבת כזירת מלחמה".

לדבריו: "אנשי הרב מייזליש טוענים שהצליחו בבוקר לפרוץ ולהיכנס לבית הכנסת וערכו שם תפילות וסעודה שלישית בסיוע המשטרה". 

כוחות משטרה הגיעו במהלך השבת לשמור על הסדר, אך לא היו עצורים. 

חסידות סאטמר הרב חיים צבי מייזליש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד